Porsche 911 Targa - 997 II Carrera 4S 3.8 PDK
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Modelreeks: aug 2008 - dec 2012
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Vooras: Bandenprofiel links: 9 mm; Bandenprofiel rechts: 9 mm
Achteras: Bandenprofiel links: 9 mm; Bandenprofiel rechts: 9 mm
Koppel: 420 Nm
GVW: 1.950 kg
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Topsnelheid: 295 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,5 l/100km (1 op 9,5)
Brandstofverbruik in de stad: 15,8 l/100km (1 op 6,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,5 l/100km (1 op 13,3)
CO2 uitstoot: 247 g/km
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Algemene staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Garantie: ik verkoop deze auto in opdracht van de eigenaar. Zodoende wordt de auto standaard afgeleverd zonder garantie. Uiteraard is het mogelijk om garantie af te sluiten op deze auto. Ik informeer u graag over de mogelijkheden.
Motorrijtuigenbelasting: € 204 - 229 per kwartaal
## Aanvullende opties en accessoires
- Buitensp. aut. dimmend
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Koplampen adaptief
- Lederen interieur
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map + hard disk
- Parkeersensor achter
- Stuurwiel verwarmd
- Voorstoelen verwarmd
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Aluminium interieur afwerking
- Audio-installatie
- Bandenspanningscontrolesysteem
- bi-xenon koplampen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch variabele schokdemperafstelling
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- koplampreiniging
- Lederen/stof bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lichtmetalen velgen 19"
- Metaalkleur
- Niet in gerookt
- Sperdifferentieel
- SportChrono
- Sportstuur
- Stoelventilatie
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Verlaagde carrosserie
- Zomerbanden
Een zwarte Porsche 911, hoe gaaf ook, daar zijn er meer van. Een Targa-uitvoering is al een stuk zeldzamer. Voeg hier ‘4S’ aan toe, en deze absoluut smetteloze 997-2 weet meer nekken te verdraaien dan Sylvie Meis in een goed gevuld voetbalstadion. Net als Sylvie is de knappe Duitse(r) van origine Hollands. Alleen heeft de Porsche maximaal 2 eigenaren versleten. Lekker! En dan is er nog de lijst met opties… Het maakt dit Vehikel completer dan compleet. En daarmee vele malen specialer (lees: begeerlijker) dan de gemiddelde andere zwarte Elfer!
Historie
Origineel Nederlands dus, deze Porsche. Maar veel heeft de auto tot op heden niet van ons land gezien. De reden: de 1e eigenaar is een Zweedse bankdirecteur. De meeste kilometers reed hij voor zijn werk in Polen. Dit verklaart de mysterieuze taal in de onderhoudsboekjes. Ons Pools is allesbehalve geweldig, maar we kunnen er wel uit herleiden dat de Targa 4S perfect (dealer)onderhouden is!
Design
Opvallend: een 911 Targa is als occasion moeilijker aan te komen dan een Coupé. Je zou verwachten dat die extra zonnestralen geen kwaad kunnen. Vooral ook omdat het niet ten koste gaat van de karakteristieke coupé-lijn. Slechts het glazen dak en de scherpere hoek van de achterste zijruiten met daarlangs een brede chromen sierstrip verraden dat dit meer dan een snelle 4S-versie is. Afgezien van de typeaanduiding achterop…
Dankzij de chique Basalt Black carrosserielak komen de chroomstrips en 19 inch SportDesign velgen (inclusief nieuwe banden!) + daarachter rode remklauwen des te beter tot hun recht. Rood is ook de balk tussen de achterlichten: dé verbindende factor tussen model en aandrijving. Het is al heel wat jaren hét uiterlijke kenmerk van een 911 4S, waarvan de 996 Carrera 4S de 1e was. Andere uitvoeringen volgden daarna massaal.
Uitrusting & techniek
Net als het stadion waarover we in de intro schreven, is deze 997-2 extreem goed gevuld. Het zwarte leder heeft o.a. zijn weg gevonden naar het dashboard en de gehele tunnelconsole (optioneel). Zowel de bestuurder als de passagier zit er warmpjes bij op 12-voudig elektrisch verstelbare + verwarmbare voorstoelen. Klamme handjes gegarandeerd met het eveneens verwarmbare 3-spaaks, multifunctionele sportstuur inclusief Paddle Shifter. Maar er is meer: Park Assist, PCM navigatie, dynamische bochtenverlichting, Sport Chrono Plus, BOSE Surround Sound en natuurlijk 4WD. De stoelventilatie zorgt voor verkoeling wanneer de 385 pk’s uit de 6-cilinder boxer tot het uiterste worden gedreven. De topsnelheid ligt op 295 km/h. Accelereren van 0-100 km/h gaat met 4,7 seconden 0,2 tellen rapper dan bij de uitvoering zonder PDK. En nu die haren maar laten wapperen!
Algemeen
Aandachtspunten: geen bekend
Inruil: bespreekbaar
Keuring: elke keuring en/ of test toegestaan
Heeft deze auto uw interesse gewekt? Ik nodig u uit om haar snel te komen bewonderen in het mooie Cruquius. Ik zorg dat de auto klaar staat voor bezichtiging en eventueel een proefrit om nooit meer te vergeten.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met mij op! Ik ben telefonisch te bereiken op +316 14 67 25 94 of per email via: jeroen@vehikel.com
// IK WERK OP AFSPRAAK. BELT U EVEN VOORDAT U KOMT? //
Met hartelijke groet,
Jeroen Gilles
Vehikel.com