Porsche 911 - 3.8 Carrera S Coupé
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: jul 2004 - aug 2008
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Koppel: 400 Nm
GVW: 1.820 kg
Afmetingen (LxBxH): 443 x 181 x 131 cm
Wielbasis: 235 cm
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 293 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,5 l/100km (1 op 8,7)
Brandstofverbruik in de stad: 17,1 l/100km (1 op 5,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
CO2 uitstoot: 277 g/km
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Algemene staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Garantie: ik verkoop deze auto in opdracht van de eigenaar. Zodoende wordt de auto standaard afgeleverd zonder garantie. Uiteraard is het mogelijk om garantie af te sluiten op deze auto. Ik informeer u graag over de mogelijkheden.
Motorrijtuigenbelasting: € 183 - 205 per kwartaal
## Aanvullende opties en accessoires
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Lederen dashboard
- Lederen interieur
- SportChrono
- Sportonderstel
- Afdekhoes
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Armsteun voor
- bi-xenon koplampen
- Carkit
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch variabele schokdemperafstelling
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- koplampreiniging
- Lederen/stof bekleding
- Lederen versnellingspook
- Lichtmetalen velgen 19"
- Metaalkleur
- Mistlampen voor
- Niet in gerookt
- Originele 19" lobster wielen
- Ruitensproeiers verwarmbaar
- Sportstuur
- Sport uitlaat
- Stuur verstelbaar
- Uitlaat sierstuk
- Zomerbanden
Een perfect gereviseerde ‘Elfer’ met matching numbers en een verhaal! Deze prachtige, handgeschakelde Porsche 997 Carrera S is er één uit het boekje: gereden met passie, onderhouden met passie én geüpgrade met passie. Kortom, compleet vertroeteld door zijn eigenaar. Die overigens geen problemen had om af en toe zijn portemonnee te trekken…
Historie
Volgens diezelfde eigenaar zijn alle clichés bij de verkoop van een dergelijke auto waar: “Afscheid nemen doe ik met pijn in m’n hart.” Hij kocht zijn 911 in 2015 bij De Automobielfabriek in Uithoorn, liet een aankoopkeuring uitvoeren door Porsche Specialist Rob Goossen en is daarna trouw in onderhoud gegaan bij Porsche Centrum Amsterdam.
Tot het laatste moment was er twijfel over het wel of niet aanbieden van de auto, daarom ben ik extra getriggerd om een volgende ‘eindbaas’ bij dit Duitse spektakelstuk te vinden. Wil de echte Porsche-fanaat alsjeblieft opstaan?
Design
Nooit gedacht dat een Duitser in een grijs kostuum met zwart lederen binnenwerk zó spannend zou zijn. Maar Porsche flikt het. De carrosserie is uitgevoerd in Seal Grey: een grijstint die smeekt om zwarte Sport Classic velgen. Check. Verder staat de 997 een fractie dichter op het asfalt dankzij bemoeienissen van Bilstein met hun B16 DampTronic schokdempers. Zowel de originele Lobster velgen als schokdempers worden voor de volledigheid meegeleverd.
Wat tevens opvalt zijn de uitlaateindstukken. De pre-facelift Carrera S zou er standaard 4 moeten hebben. Heeft deze niet. Ze werden ‘on-Porsche’ bevonden, en dus zijn ze ingewisseld voor 2 ovale exemplaren geleend van de 997.2. Je deelt deze mening over uitlaten niet? De 4 eindstukken zijn inbegrepen en eenvoudig terug te monteren. Ondertussen glimt het grijs je tegemoet; een half jaar geleden is er een dubbele glascoating (Modesta) aangebracht bij Jurgh Car Detailing à € 1.800,-!
Techniek
De roffelende 3,8 liter 6-cilinder boxer klinkt nét even beter in de wetenschap dat hij voor € 11.000,- is aangepakt. Deels vanwege noodzakelijke redenen: het bekende 996/997 schoonheidsfoutje, waarbij er groeven in de cilinderwanden ontstaan, daar was ook deze Porsche slachtoffer van. Resultaat: Porsche MH Automobielen voerde een volledige (en volledig gedocumenteerde!) motorrevisie uit. De wanden zijn nu van Nikasil, er zijn nieuwe krukas- en drijfstanglagers gemonteerd, de IMS-lager is eveneens nieuw en gemodificeerd, de zuigerveren plus het vliegwiel zijn vervangen, de krukas is bewerkt en daarna genitreerd. Tot slot is het uitlaatsysteem blootgesteld aan een Gundo Hack, waardoor de sound een tandje sportiever en intenser is dan we gewend zijn van de Carrera S. Wat volgde waren 20.000 probleemloze en plezierige kilometers. Wie wil dat ook? Dit is het moment!
Algemeen
Extra's: de originele wielen, uitlaat sierstukken en dempers & veren. De auto is momenteel wat sportiever afgeveerd dan standaard.
Aandachtspunten: kleine gebruikssporen, behorend bij kilometrage.
Inruil: bespreekbaar
Keuring: elke keuring en/ of test toegestaan
Heeft deze auto uw interesse gewekt? Ik nodig u uit om haar snel te komen bewonderen in het mooie Cruquius. Ik zorg dat de auto klaar staat voor bezichtiging en eventueel een proefrit om nooit meer te vergeten.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met mij op! Ik ben telefonisch te bereiken op +316 14 67 25 94 of per email via: jeroen@vehikel.com
// IK WERK OP AFSPRAAK. BELT U EVEN VOORDAT U KOMT? //
Met hartelijke groet,
Jeroen Gilles
Vehikel.com