MarktPlaza

Alfa Romeo GTV - 3.0 V6 24V Busso - Ph2 - 6-bak - goede staat

890x bekeken
5 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
GVW: 1.820 kg
Afmetingen (LxBxH): 429 x 178 x 132 cm
Wielbasis: 254 cm
Acceleratie (0-100): 6,7 s
Topsnelheid: 250 km/u
Interieurkleur: Antraciet
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,7 l/100km (1 op 8,5)
Brandstofverbruik in de stad: 16,8 l/100km (1 op 6,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,7 l/100km (1 op 11,5)
CO2 uitstoot: 278 g/km
Emissieklasse: Euro3
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: € 183 - 205 per kwartaal
## Aanvullende opties en accessoires
- Airbag passagier
- Autotelefoonvoorbereiding
- Bluetooth carkit
- Elektrische ramen voor
- Halogeen mistlampen
- Hoofdsteunen
- Lederen stuurwiel
- Lichtmetalen velgen 16"
- Metallic lak
- Sportuitlaat
- Stuur verstelbaar
- Toerenteller
- Versnellingspook
Prachtige Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V in zeer goede staat. Deze stond op mijn bucketlist. Bij jou ook?
De GTV werd samen met zijn open zusje (Spider) ontwikkeld onder de typecode 916. Voor het basisontwerp tekende Enrico Fumia van Pininfarina. Details en interieur werden ontworpen onder leiding van Walter da Silva.
De GTV (916) werd geïntroduceerd in 1995. In 1998 werd de phase 2 geïntroduceerd, met als belangrijk verschil een mooier dashboard en een aantal technische verbeteringen. In 2003 werd de phase 2 afgelost door de phase 3, met als belangrijkste onderscheid een nieuwe neus met grotere grille. In 2004 werden de laatste exemplaren gebouwd.
Door veel liefhebbers wordt de phase 2 als het meest begerenswaardig beschouwd doordat hij het originele ontwerp combineert met een mooier interieur. De phase 2 werd geleverd met een 1.8 4-cilinder, een 2.0 4-cilinder, een 2.0 V6 turbo en een 3.0 V6 24V.
Deze auto is een phase 2 met 3.0 V6 24V uit 2001.
De grote meerderheid van de GTV’s heeft een 4-cilinder in de motorruimte. De 3.0 V6 24V was echter de begeerlijkste en snelste uitvoering. Dit exemplaar uit 2001 heeft 218pk/265Nm, een topsnelheid van 238 km/h en een 0-100 tijd van 6,9s. Ook naar huidige maatstaven is deze Alfa een snelle auto. De V6 die deze GTV aan de goede prestaties helpt, is één van de laatste doorontwikkelingen van het legendarische door Giuseppe Busso ontworpen motorblok. Hij klinkt prachtig en is zowel soepel bij lage toeren, als krachtig bij hoge toeren.
De GTV 3.0 V6 24V is overigens een vrij zeldzame auto. In de periode 1995-2004 werden totaal ca 41.500 GTV’s gebouwd en daarvan zijn er maar 6.375 uitgevoerd als 3.0 V6 24V. Dat is vergelijkbaar met het aantal exemplaren dat er geproduceerd is van bijvoorbeeld de Alfa Romeo 4C, de Alfa Romeo 147 GTA, of de BMW 1M Coupe.
Er rijden momenteel nog circa 99 exemplaren van de GTV 3.0 V6 24V rond in Nederland. Leuke bijkomstigheid is dat deze standaard werden geleverd met een heerlijke 6-bak. Dit was in tegenstelling tot de alle andere GTV's en zelfs de phase 1 met 3.0 V6 12V, die het gewoon moesten doen met een 5-bak.
Deze GTV in de kleur Grigio Chiaro werd origineel nieuw geleverd in Nederland en heeft een logische kilometerstand volgens NAP. De kilometerstand bedraagt ca 184.000. De onderhoudshistorie van de laatste jaren is bij de auto aanwezig. Onderhoud is uitgevoerd door Alfa Romeo specialist Usato in Ridderkerk. De laatste eigenaar en ik hebben de auto weer volledig in topstaat laten brengen. De auto heeft recent groot onderhoud gehad, waaronder een nieuwe distributieriem. De remmen zijn geupgradet en onderstelrubbers vervangen door betere exemplaren van Powerflex. De auto voelt hierdoor nieuwer aan dan een standaard GTV. De laatste eigenaar heeft bovendien een gedeelte van het uitlaatsysteem laten vervangen door een sportievere variant. Dit zorgt voor een prachtig geluid waardoor de Busso V6 nog beter tot zijn recht komt.
Verder is de auto voorzien van een Bluetooth carkit en uitstekend werkende climate control. De instapwangen en het leren stuur heb ik laten reconditioneren. Omdat de lage neus aardig wat steenslag had, heb ik de motorkap nog laten overspuiten. Om de prijs van de GTV scherp te kunnen houden, heb ik ervoor gekozen om overige lichte krasjes en gebruikerssporen rondom de auto te laten zitten.
Deze Alfa Romeo GTV staat er nu prachtig bij en ik acht de kans groot dat dit over een aantal jaren een gewilde en waardevolle klassieker is. Deze GTV is onlange met 2 andere GTV's gefilmd voor het YouTube kanaal Soon to be Classics. De film zal later dit jaar te zien zijn.
De genoemde prijs betreft een meeneemprijs zonder garantie. Voor € 495,- wordt de GTV nog volledig gepolijst en in een beschermde coating gezet.
Bezichtiging uitsluitend op afspraak. Neem contact op per mail of telefoon voor het inplannen van uw bezichtiging en proefrit. Meer details via www.AlmostClassicCars.nl
You can mail us in English.
Vous pouvez nous envoyer un mail en français.
Sie können uns auf Deutsch mailen.