MarktPlaza

Hallberg-Rassy 34 Scandinavia MK II

103x bekeken
5 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Keurig onderhouden ! Recent vernieuwd; rolgenua, Furlex, accu's, kaartplotter, AIS, kooktoestel, matrassen in voorhut, Honda 2,3 Pk Buitenboordmotor
Algemeen
Roer: balansroer
Besturing: met een Spinlock verlenger (2004)
Ramen: dekluiken (met 1x muggenhor frame (2004), 1 muggenhor (2010 - om er overheen te zetten en blauwe afdekhoezen) en Lewmar patrijspoorten (2x vernieuwd in 2005)
Overig: Witte polyester romp met blauwe striping (in 2008 met 2 componenten blauwe DD-lak geschilderd) en een polyester stootrand op de romp, die voorzien is van een messing beschermstrip
December 2008 : Custom Made rvs beugel op het achterschip voor het zonnepaneel, antennes inclusief davits en ophanging van de zonnetent
Teak op de kuipbanken en teak op de kuipvloer
Ruime bakskist in de kuip
6x Aluminium klamp (dus ook midscheeps) met messing strips op de potdeksel
In mei 2019 is een nieuwe laag antifouling aangebracht en is de anode vernieuwd
Built under Lloyd's Register Certification
Neem contact met ons op voor het verhaal achter deze Hallberg-Rassy 34 Scandinavia !
REVOLUTIONAIRE
In 1990 werd de bijna revolutionaire Hallberg-Rassy 34 gelanceerd. Het concept was een nieuw door Frers ontworpen model met sterk verbeterde prestaties in vergelijking met eerdere productie Hallberg-Rassys en een uiterlijk dat zo tegenstrijdig kan worden omschreven als jonger, maar tegelijkertijd klassiek. Dit moet worden gedaan zonder alle goede oude kwaliteiten van Hallberg-Rassy op te offeren, zoals stevigheid, zeewaardigheid, comfort, veiligheid en fijn houtwerk. Dit concept werd in elk opzicht werkelijkheid en de 34 werd een commercieel succes en een voorloper voor een hele nieuwe generatie Hallberg-Rassys. 484 eenheden werden gebouwd gedurende de zestien jaar dat de boot in productie was 1990 - 2005.
VERRASSENDE PRESTATIES
Hallberg-Rassy 34 met haar efficiënte kiel en stevige fractionele tuig vertoont vaareigenschappen die voor een fijne cruiser als deze niet mogelijk zouden moeten zijn. Ze heeft vele races gewonnen, hoewel ze tegelijkertijd veel comfort biedt voor lange afstanden
GROTE KUIP
De enorme kuip van 2,24 m wordt goed beschermd tegen de zee door het typische windscherm van Hallberg-Rassy. Alle vallen en reeflijnen zijn vanuit de kuip te bedienen.
CONTINUE VERBETERINGEN
De Hallberg-Rassy 34 is stap voor stap sterk verbeterd gedurende de zestien (!) jaar dat ze in productie was
In het begin had de Hallberg-Rassy 34 geen vaste ruit. Binnen een jaar werd dit toegevoegd als een optie en later werd de voorruit als standaarditem gemonteerd
Het eerste interieur had de langs kombuis aan de andere kant van de salonbank. Deze versie werd al snel aangevuld met een andere versie met een bank aan elke kant en een L-vormige kombuis aan bakboord achter deze banken
De schroefas werd veranderd in een saildrive, wat minder geluid produceert
De spiegel was in het begin gesloten, maar in 1994 werd een zwemplatform geïntroduceerd
Het voorste gedeelte van de kuip werd 18 cm naar achteren verplaatst. Dit geeft een aanzienlijk ruimer gevoel bij de ingang
De afstand van ingang tot eerste schot is verbeterd met ca 23 cm. Bovendien werden de salonbanken langer, de salontafel groter en het kaartentafeloppervlak 23 cm groter, waardoor er meer been-/voeten ruimte is en ruimte is voor grotere zeekaarten
De hoogte van de opening in het schot tussen salon en kombuis / navigatie tafel werd vergroot, wat een ruimer gevoel geeft
Het toiletcompartiment en de achterkajuit worden evenveel naar achteren bewogen als het voorste uiteinde van de cockpit. Het stuurboordeinde van de achterhut is verhoogd van 1,81 naar 2,00 m. Langs bakboord is de lengte 2,13 m
In plaats van de open plank boven het bed in de achterkajuit is er nu een echte kast
Boven de salonbanken zijn boekenplanken gecreëerd, wat meer ruimtelijk gevoel geeft
De patrijspoorten tussen de kuip en het interieur werden op ooghoogte gebracht
De lengte van de kuip werd aangepast van 2,42 m tot 2,24 m, dus de kuip is nog steeds enorm
De kaartentafels buiten zijn 18 cm groter geworden
De geleideblokken voor de vallen werden verbeterd, waardoor de wrijving aanzienlijk werd verminderd
In 2005 werd de Hallberg-Rassy 34 vervangen door het volledig nieuwe ontwerp Hallberg-Rassy 342
PERS CLIP
Citaat uit het Zweedse yachting magazine Båtnytt:
"Het timmerwerk is uitstekend met goed gemaakte gelamineerde houten randen en hoeken, mooie deuren en lamellen-fronten kastdeurtjes. Ook de materiaalkeuze - licht, glad mahonie - scoort punten. De motorinstallatie heeft een goede luchtinlaat en is goed geïsoleerd. Het schip heeft uitstekende zeileigenschappen en manoeuvreert fantastisch. Hallberg-Rassy 34 heeft een vleugje van een racer, hangt over, accelereert snel, maar blijft comfortabel en reageert goed op trimmen. Een prachtige boot voor moderne cruising zeilers. "
Accommodatie
Materiaal, kleuren: mahonie betimmering (in keurig conditie) met blauwe rib stoffering (in keurig conditie)
Gordijnen: blauwe gordijnen (in keurig conditie)
Hutten: voorkajuit en achterkajuit
Kooktoestel & brandstof: 2010 : rvs ENO
Overig: 2017 : Nieuwe toiletslangen, nieuwe drie-wegkraan, nieuwe afsluiter en nieuwe huiddoorvoer bij de toilet
2014 : Matrassen in de voorkajuit vernieuwd
2007 : In de voorkajuit zijn 2x Hallberg-Rassy Louvre deurtjes in het schot onder het bed gemaakt
Het watersysteem is uitgerust met een koolstoffilter
LED verlichting in de hutten en in de salon
De stuurboord salonbank is voorzien van een slinger zeiltje
De kombuis is voorzien van een dubbele rvs wasbak met daarnaast een opklapbare plank (creëerd meer werkruimte), een uitschuifbaar snijplankje en een 12 Volt afzuiger bij de compressor van de koelkast
Wempe klok, barometer en hydro-/thermometer op het hoofdschot in de salon
Motor, electra, water
Vermogen: 21,63 kW
Draaiuren: (september 2019)
Voortstuwing: 3-blads Volvo Penta (2004)
Zonnepaneel: met een regelaar (2011), deze kan uitgeschakeld (2011) worden
Watersysteem: (elektrische pomp is in 2017 vernieuwd) en een voetpomp bij de kombuis
Warm water: QL boiler (verwarmd via de motor of via 220 Volt walstroom), het intercoolsysteem is in 2011 gereinigd. Nieuwe thermostaat (2016) en nieuw verwarmingselement (2016), reserve verwarmingselement aanwezig
Watertank & materiaal: met een mangat
Vuilwatertank & materiaal: (in 2008 ingebouwd)
Walstroom: vaste aansluiting met een aardlekschakelaar
Overig: 1994 : De originele saildrive is in 2011 niet vernieuwd, omdat die in een goede conditie was
2006 : 2x Mastervolt Scheidingsdiode type BM 1602
2006 : Mastervolt verbruiksmeter AC/DC BTM-1
2008 : De saildrive as is vernieuwd (deze was krom)
2011 : Het saildrive membraan is vernieuwd
Diesel groffilter met een waterafscheider met een inspectieglas en een BUG filter
Elektrische motorkamer afzuiging (te bedienen in de kuip)
Tuigage
Type tuigage: 19/20 getuigd
Rondhouten, verstaging: Selden mast, giek, Rodkicker, rvs verstaging met aluminium Hasselfors beschermkokers over de spanners van de verstaging, dubbele set zalingen en een handmatige Hasselfors achterstagspanner
Lieren: rvs Lewmar lieren : 2x 44ST en 2x 16
Genua: 2016 (slecht een paar maal gebruikt in 2019) : Ulmann Sails : 7.46Oz. Fibercon Low Aspect Dacron rolgenua met trimstrepen, reeftouw in het voorlijk en een witte UV strook (ca. 33.57m2 - is wat hoger uitgesneden, zodat er goed onderdoor gekeken kan worden)
Fok: Elvstrom : High Aspect rolfok
Voorzeil rolsysteem : oktober 2017 : Furlex 204S rolfokinstallatie met een nieuwe voorstag erin
Overig: Oktober 2017 : Nieuwe Marlow grootzeilval en een nieuw schijfhuis in de masttop gemonteerd
In November 2017 zijn de mast, verstaging en de zalingen visuel gecontroleerd
2009 : Ocean Blue genuahuik (rocon)
Blauwe Lazy-Bag grootzeilhuik met Lazy-Jacks
Aluminium spinnakerboom (hangend aan de voorzijde van de mast)
Lewmar valstoppers in de kuip
Bulletalie
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: via autopilot
Kaarten, gidsen: Geen lokale kaarten, maar wel diverse kaarten voor de Middellandse zee
Overig: 2008 : 2x Raymarine ST60 Graphic (bij de kajuit ingang en bij de kaartentafel)
Uitrusting
Ankerlier: 2007 : Lewmar (Up/Down)
Buitenkussens: 2x opklapbare blauwe Comfort Seat
Zwemtrap: rvs
Zwemplatform: het zwemplateau is voorzien van teak
Zeerailing: rvs scepters en dubbeldraads zeerailing
Bijboot: rubberboot met een opbergtas
Bijboot buitenboordmotor: (2016) - luchtgekoeld
Davits: 2008 : davits op de rvs beugel die op het achterschip staat
Overig: Wegneembare kuiptafel
2014 : Nagel nieuwe en nooit gebruikte "windcatcher"
Teak buitenboordmotorsteun op de hekstoel
Houten loopplank
Veiligheid
Radarreflector: in de masttop
Gasbun met afvoer: met 2x nieuwe blauwe Campinggas fles. De gasinstallatie is in april 2014 gecertificeerd
Overig: 2011 : Plastimo Rescue Line (20 meter) in een gele zak
2011 : Plastimo Saffety ladder (touwladder met 4 treden)
Joon (reddingsstaak)
3x Wichard klapoog in de kuip voor Life-Lines
Extra gegevens:
Merk: Hallberg-Rassy
Bouwjaar: 1994
Ligplaats: For Sail South Pontoon in Wemeldinge.
Lengte: 10.28 meter
Breedte: 3.42 meter
Diepgang: 1.85 meter
Conditie: Gebruikt
Opties:
Rompmateriaal: Polyester
Rompvorm: Rondspant
Kielvorm: loden vinkiel
Aantal slaapplaatsen: 4
Aantal hutten: voorkajuit en achterkajuit
Doorvaarthoogte: 15.85
Merk motor: Volvo Penta
Type motor: D1-30F
Bouwjaar motor: 2011
Brandstof: Diesel
Draaiuren: 1426
Vermogen: 29
Aandrijving: Saildrive
Tank: 155 l
Aantal cilinders: 3
Maximum snelheid: 7
Besturing: Helmstok
Lenspomop: aanwezig
Toilet(ten): true
Geluidsinstallatie: aanwezig
Kooktoestel: aanwezig
Koelkast: aanwezig
Vriezer: aanwezig
Verwarming: aanwezig
Dieptemeter: aanwezig
Marifoon: aanwezig
Navtext: aanwezig
GPS: aanwezig
Windinstrument: aanwezig
Radar: aanwezig
Acculader: aanwezig
Omvormer: aanwezig
Vuilwatertank: aanwezig
Anker: aanwezig
Buiskap: aanwezig
Zwemtrap: aanwezig