MarktPlaza

Citroën C3 - 1.2 PureTech S&S Feel Edition 82PK|Navi|Stoelverwarming|Tel|PDC|

482x bekeken
4 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/55 R16
GVW: 2.505 kg
Lengte: 400 cm
Wielbasis: 254 cm
Acceleratie (0-100): 13,3 s
Topsnelheid: 166 km/u
Bekleding: Stof
Interieurkleur: Antraciet
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,2 l/100km (1 op 23,8)
Brandstofverbruik in de stad: 4,9 l/100km (1 op 20,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,8 l/100km (1 op 26,3)
CO2 uitstoot: 110 g/km
Emissieklasse: Euro6
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Motorrijtuigenbelasting: € 96 - 107 per kwartaal
Optioneel afleverpakket (€ 295): Standaardpakket: - Tenaamstelling van de auto- Vrijwaring van eventuele inruilauto- Remcontrole- Geldige APK minimaal 6 maanden- Brandstof € 25,=- Controle van verlichting- Controle van motor-oliepeil, zo nodig bijvullen- Controle van koelvloeistof, zo nodig bijvullen- Controle van bandenspanning, zo nodig bijvullen- Interieur wordt grondig gereinigd- Exterieur zal nagenoeg zijn oorspronkelijk staat terug krijgen d.m.v. complete poetsbeurt
= Aanvullende opties en accessoires =
- Accident Avoidance System
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Achteropkomend verkeer waarschuwing
- Afwijkende dakkleur
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse I
- Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Bots waarschuwing systeem
- Brake Assist System
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Connected services
- DAB-ontvanger
- Dimlichten automatisch
- Electronic Brake Distribution
- Elektrische ramen voor
- Grootlicht-assistent
- Halogeen mistlampen
- Hill hold-functie
- LED dagrijverlichting
- LED verlichting
- Metallic lak
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatie-systeem full map
- Parkeersensor achter
- Rijstrooksensor
- Spraakbediening
- Start/stop systeem
- Stuur verstelbaar
- Stuurwiel multifunctioneel
- Telefoonintegratie premium
- Toerenteller
- USB-aansluiting
- Verkeersbord detectie
- Vermoeidheids herkenning
- Zijstrips
Kleur bekennen
De C3 was altijd de best verkochte Citroën, totdat de C4 Cactus ten tonele verscheen. Met dank aan een nieuw, vrolijk voorkomen en een ongekende veiligheidsuitrusting kan de compacte gezinsauto die favorietenrol best eens opnieuw gaan vervullen.
Conclusie
De Citroën C3 is een kleurrijke toevoeging aan het B-segment. Het is een comfortabele gezinsauto met een uitgebreid aantal hulpsystemen, die spaarzaam met zijn brandstof omspringt voor een scherpe prijs. Je moet alleen bereid zijn om wat Type auto en prijs
De keuze in compacte auto's is enorm. Citroën heeft in dat segment lange tijd een behoorlijke rol gespeeld met de C3. Met deze derde generatie hopen de Fransen een plek op het erepodium te kunnen vullen. Ondanks zijn bescheiden afmetingen – de gezinsauto blijft qua formaat nét onder de vier meter lengte - toont de Citroën fors en robuust. Het ontwerp draagt duidelijke trekken van de iets grotere C4 Cactus: de voorste verlichting kent twee niveaus en op de flanken prijken dezelfde beschermende luchtkussens. Vanwege hun smaakgevoeligheid kun je er ook voor kiezen die beeldbepalende voorziening weg te laten, zoals de gezinsauto op meerdere vlakken aan je persoonlijke smaak valt aan te passen. De C3 heeft een scherpe vanafprijs van € 14.980; daarmee is de auto voordeliger dan een alternatief als de Renault Clio. Een Skoda Fabia tik je voor minder geld op de kop, maar dat model biedt een minder rijke (veiligheids)uitrusting.eigenaardigheden voor lief te nemen.Hoe rijdt de Citroën C3 PureTech 110
Waar de nieuwe Citroën C3 qua uitstraling volledig afwijkt van zijn ‘bolle’ voorgangers, blijkt de basis niet veel veranderd. De bodemgroep kennen we bijvoorbeeld van de Peugeot 208. De C3 rolt op forse wielen, variërend van 15 tot zelfs 17 inch. Gelukkig past Citroën ook bij de grootste maat banden toe met een redelijke hoogte, waardoor het veercomfort op peil blijft. Dat sluit prima aan bij het streven van het merk om de nieuwe modellen een moderne vertaling van het vertrouwde Franse comfort mee te geven. De C3 ‘hangt’ ook niet in de bochten. Korte oneffenheden als een verkeersdrempel komen juist gemeen hard de cabine binnen. Wij gingen op stap met de sterkste benzinemotor waarmee het model op het moment van schrijven te verkrijgen valt. Dat klinkt spectaculairder dan het in werkelijkheid is: de driecilinder is goed voor 110 pk, een maximum koppel van 205 Nm en een (mager) trekgewicht van 600 kilogram. Je kunt prima met het verkeer mee komen, maar de prestaties houden niet over. En dan te bedenken dat de Nederlandse importeur deze motor ook nog verkoopt met 68- en 82 pk! Wel is de driepitter mooi stil. De versnellingsbak werkt hakerig en met lange slagen: dat verbaast ons, want Citroën en Peugeot maken deel uit van hetzelfde concern en bij ‘het merk met de leeuw’ hebben we zulk commentaar niet. In de C3 zit je op grote, brede stoelen. Het zijn haast fauteuils: je zweeft weliswaar over de weg, maar schuift in een bocht van je plek omdat zijdelingse steun ontbreekt. Voor lange bestuurders is het bovendien vervelend dat je het zitvlak niet kunt kantelen. Hun benen maken nu nauwelijks contact met de zitting. Het interieur van de Citroën bevat nog wel meer kleine ergernissen. Zo is de deuropening klein uitgevallen, waardoor de voorpassagiers zich in de auto moeten wurmen. De bekerhouders bevinden zich direct achter de versnellingspook, zodat je bij het inleggen van een verzet tegen je flesje drinken aan stoot. De knop waarmee je de motor in- en uitschakelt, is dan weer zo goed als gevoelloos. Die moet je nadrukkelijk indrukken om de C3 te kunnen starten. En dan zijn er nog de zogenaamde ‘Airbumps’; de luchtkussens aan de zijkant die parkeerschades moeten helpen voorkomen. In de praktijk komt de bovenzijde van de deur echter als eerste tegen een eventueel paaltje aan. De Citroën revancheert zich echter met een voor dit segment buitengewoon uitgebreide veiligheidsuitrusting, waarvan de meeste hulpsystemen nog standaard worden meegeleverd ook. De eenvoudigste C3 beschikt al over rijstrookassistentie (alleen geluid), verkeersbord- en vermoeidheidsherkenning. Op de optielijst staan naast dode hoek signalering en een zelfstandig remsysteem bij stadssnelheden ook een abonnement op een nooddienst en een dashcam. Dat abonnement verloopt op een gegeven moment en zal dan op eigen kosten moeten worden verlengd; de dashcam werkt met een eigen WiFi-signaal dat tijdens onze rijtest geregeld storingen gaf. In het ideale geval neemt de camera momenten voor en direct na een ongeval op, zodat je de beelden kunt gebruiken bij de schadeafwikkeling. Je kunt het kleinood echter ook inzetten voor een onschuldiger tijdverdrijf; de camera maakt desgewenst foto’s, die je kan uitlezen met behulp van een applicatie op je mobiele telefoon. Alle gadgets ten spijt, valt de koets van de Citroën slecht te overzien. Met name de forse A- en C-stijl zorgen voor aanzienlijke dode hoeken.De Citroën C3 PureTech 110 van binnen
De markante styling van de C3 zet zich voort in het interieur. Het binnenste van de Citroën oogt opgeruimd door de aanwezigheid van een fraai infotainmentscherm, dat de meeste bedieningsknoppen overbodig maakt. In tegenstelling tot de C4 Cactus heeft deze Citroën wél twee normale klokken direct achter het stuur. Vallen aan de buitenzijde verschillende lakkleuren te combineren, in het interieur is het ook vrolijkheid ten top. Althans, als je voor het hoogste uitrustingsniveau Shine kiest. Anders is het bij de C3 ook zwart en grijs wat de klok slaat. De portierbakken zijn ondiep, zodat er gemakkelijk spullen uit kunnen vallen. Het dashboardkastje biedt gelukkig wel behoorlijk wat ruimte. Voor wie achterin plaatsneemt, zijn de luxe voorstoelen geen genoegen. Ben je lang, dan zal je zo’n fauteuil tussen je benen moeten nemen. Alleen op die manier heb je de ruimte. Over de hoofdruimte valt op de achterbank van de C3 niets te klagen. De kofferbak is standaard 300 liter groot (de importeur geeft geen afmetingen van de bagageruimte met neergeklapte achterbank) en beschikt over een aangenaam brede laadopening. Helaas heeft de Citroën ook een hoge tildrempel, zoek je vergeefs naar een dubbele laadbodem en behoort een vlakke laadvloer niet tot de mogelijkheden. Let bij het opklappen van de bank trouwens op de veiligheidsgordels: die hebben de neiging om achter de rugleuning te blijven steken, vanwege de afwijkende vorm van de bankdelen.
De Citroën C3 PureTech 110 en het milieu
Citroën levert de C3 met drie benzine- en twee dieselmotoren. Het vermogen loopt uiteen van 68- tot 110 pk. Een brandstofbesparend start/stopsysteem wordt weliswaar meegeleverd, maar niet op alle uitvoeringen. De eenvoudigste driecilinder benzineversies moeten het bijvoorbeeld zonder stellen. Onze testuitvoering is in de folder goed voor een optimistisch verbruikscijfer van 1 op 21,7. Wij scoorden in de dagelijkse praktijk een alleszins redelijke 1 op 14,9.
Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaard-afleverpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.