Tony Wheeler - Lonely Planet (Nieuw)
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
het verhaal van een grensverleggend bedrijf
288 pagina's
Bijna iedereen heeft een Lonely Planet in de kast, maar wie weet hoe dit internationale bedrijf, dat elk jaar meer dan 6 miljoen reisgidsen verkoopt, tot stand is gekomen?
De oprichters van deze bekende reisgids, Tony en Maureen Wheeler, kregen zoveel vragen over hun reizen dat ze besloten een reisgids uit te geven: voor iedereen die zich jong en avontuurlijk voelt en voor weinig geld de wereld wil ontdekken. De eerste Lonely Planet verscheen in 1973 en het bleek een gat in de markt.
Dit boek is niet alleen een bedrijfsgeschiedenis, maar ook een autobiografie en reisgids. Het is het persoonlijke en onthullende verhaal van de oprichters van de populairste reisgids ter wereld. Maar bovenal onthult dit boek Tony en Maureens avontuurlijke karakter dat hen heeft gemaakt tot, volgens de New York Daily News, 'specialisten in het rondleiden van rare mensen op rare plekken'.
Tony & Maureen Wheeler reisden in 1972 een jaar lang de wereld rond en ontdekten de behoefte aan een nieuwe gids voor een groeiende groep reizigers: mensen die hielden van hun vrijheid en zelfstandig de wereld wilden ontdekken. Lonely Planet was geboren.
De bekende Lonely Planet-reisgidsen kunnen gelden als een vroeg voorbeeld van globalisering. Mikkend op een tamelijk jeugdig publiek dat vanaf de jaren zeventig met rugzak en een klein budget de uithoeken van de wereld ging verkennen, beantwoordden ze aan een snelgroeiende vraag van generaties jongeren overal in de Westerse wereld die, drijvend op een nieuwe internationale jeugdcultuur, vergelijkbare smaken ontwikkelden. De pioniers van deze formule schreven na talloze gidsen nu ook een boek over hun bedrijf. Het is geen bedrijfsgeschiedenis van traditionele snit, maar een onderhoudende, knusse mix van persoonlijke belevenissen, bespiegelingen over reizen en verschillen tussen landen en volken en kijkjes op de ontwikkeling van Lonely Planet van een bedrijf aan huis tot een grote naam.