Rudy Moenaert & Henry Robben - Visionaire Marketing (Hardcover/Gebonden)
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Twee ervaren marketingonderzoekers en -adviseurs geven aan hoe planning en implementatie van marketingactiviteiten de huidige en vooral toekomstige slagkracht van bedrijven kunnen optimaliseren. Naast een overzicht van marketing en strategie besteden zij vooral aandacht aan hun business roadmapping methode. Inzichten worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit diverse sectoren. In 'Visionaire marketing' zetten Moenaert en Robben, beiden werkzaam bij Nyenrode, een nieuwe strategische methode uiteen die zij business roadmapping noemen. Bij deze methode staat marketing centraal bij het uitzetten van een businesstrategie. Om te overleven moet een onderneming blijven kijken naar wat de klant wil en wat de concurrentie doet. Het boek bestaat uit vier delen. Eerst wordt een aantal marke tingbegripp en uiteengezet, vervolgens wordt ingegaan op de vier segmentatiestrategieen en uiteindelijk wordt de roadmap ontwikkeld. Het boek geeft een heldere uiteenzetting van het roadmapping model en leest prettig. Het idee achter dit boek is in de praktijk zeker toepasbaar.