R. Kooier - Marktonderzoek
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
De opzet van dit boek is het behandelen van marktonderzoek in de volle breedte. We beperken ons dus niet tot het onderzoekproces (van probleemstelling tot rapportage) bij het enquĂȘteren, maar gaan tevens in op andere methoden om gegevens te verzamelen: desk research, kwalitatief onderzoek, observatie en experiment. Bij het analyseren besteden we niet alleen aandacht aan de veel gebruikte frequentietabellen en (al wat minder gebruikte) kruistabellen, maar ook aan tal van andere analysemogelijkheden. Verder richten we onze aandacht op de relatie van de opdrachtgever met het marktonderzoekbureau en op de verschillende standaarddiensten zoals die worden aangeboden door de Nederlandse marktonderzoekbureaus. Deze behandeling in de breedte mocht er niet toe leiden dat het boek een dikke pil zou worden. We hebben daarom steeds getracht de onderwerpen compact (en weinig breedsprakig) te behandelen.