Peugeot 504 - 2.0 TI inj schuifdak - Originally French…

Bewaar
  • Aantal keer bekeken 639x bekeken
  • Datum geplaatst 1 jaar geleden geplaatst

Kenmerken


Levering
Niet van toepassing
Staat van het product
Niet van toepassing
Type advertentie
Aangeboden
Type prijs
Niet van toepassing

Omschrijving

Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank
- English and German below -
Sommige auto modellen weten niet van opgeven. Denk daarbij aan de Landrover Defender, Volkswagen Kever, Mercedes G-klasse en de Toyota Land Cruiser. Auto’s die niet uit het straatbeeld te krijgen zijn, een droom van iedere autofabrikant. Op een gegeven moment zijn de ontwikkelingskosten er wel uit en hoef je alleen de productiekosten op te hoesten. Om dit te kunnen bereiken, moet het wel een zeer goede auto zijn. Niet iedere auto kan je zomaar 15 jaar in productie houden. De Peugeot 504 was in 1968 op de Salon van Parijs een schot in de roos. Een uitermate goed ontworpen en ontwikkelde auto met een degelijke basis; motor in de lengte voorin en achterwielaandrijving. Naast de sportievere rij-ervaring, ook meer balans. Een geslaagde opvolger van de 404, die al sinds 1960 in productie was. Een jaar na de introductie kreeg de 504 de (toen nog zéér prestigieuze) Auto van het Jaar titel toebedeeld.
Om de houdbaarheid van een model te verlengen, moeten er veel geslaagde varianten zijn. Ook iets waar de Peugeot 504 in is geslaagd. Uiteindelijk werd de 504 aangeboden als Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4x4) en als Ambulance (de Loisirs).
Wij hebben een prachtige 504 sedan, uitgevoerd in het Blanc Arrosa.
Technisch gezien is de 504 grotendeels gelijk aan de Berline, echter wijkt de wielbasis (15 cm korter) behoorlijk af. De 2.0 liter motor met injectie deelt hij met de 504 Cabrio.
Uiteindelijk zijn er in Europa iets meer dan 3 miljoen 504’s geleverd. Waarom zijn ze nauwelijks meer in het straatbeeld? Export. Omdat ook in de landen in Afrika de auto wegens zijn simpele techniek en betrouwbaarheid erg populair is. Het is bijna de Franse versie van de Mercedes W123. Een fles Dreft op wielen; hij gaat langer mee, veel langer!
Deze 504 komt uit 1973 en verkeert in zeer goede, originele staat. De auto is geheel in 'geboorte' kleuren en het interieur is nog origineel. De auto is sinds 2000 in Nederland, trots bezit van een (vrij grote) Peugeot verzamelaar. Wij hebben de eer sommige stukken van zijn collectie te verkopen; waaronder deze Cool Classic!
Some car models do not know to give up. Think of the Landrover Defender, Volkswagen Beetle, Mercedes G-class and the Toyota Land Cruiser. Cars that cannot be removed from the streets, a dream of every car manufacturer. At a certain point the development costs are out and you only have to cough up the production costs. To achieve this, it must be a very good car. Not every car can be kept in production for 15 years. The Peugeot 504 was a hit at the Paris Salon in 1968. An extremely well designed and developed car with a solid basis; front-length engine and rear-wheel drive. In addition to the sportier driving experience, also more balance. A successful successor to the 404, which has been in production since 1960. A year after the introduction, the 504 was awarded the (then very prestigious) Car of the Year title.
To extend the shelf life of a model, there must be many successful variants. Also something the Peugeot 504 has succeeded in. Eventually the 504 was offered as Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4x4) and as Ambulance (the Loisirs).
We have a beautiful 504 sedan, performed in the Blanc Arrosa.
Technically speaking, the 504 is largely the same as the Berline, but the wheelbase (15 cm shorter) deviates considerably. He shares the 2.0 liter engine with injection with the 504 Cabrio.
In the end, just over 3 million 504s were delivered in Europe. Why are they hardly in the streets anymore? Export. Because the car is also very popular in African countries because of its simple technology and reliability. It is almost the French version of the Mercedes W123. A bottle of Dreft on wheels; it lasts longer, much longer!
This 504 is from 1973 and is in very good, original condition. The car is entirely in 'birth' colors and the interior is still original. The car has been in the Netherlands since 2000, proudly owned by a (fairly large) Peugeot collector. We have the honor to sell some items from his collection; including this Cool Classic!
Einige Automodelle können nicht aufgeben. Denken Sie an den Landrover Defender, den Volkswagen Käfer, die Mercedes G-Klasse und den Toyota Land Cruiser. Autos, die nicht von der Straße entfernt werden können, ein Traum jedes Autoherstellers. Ab einem bestimmten Punkt fallen die Entwicklungskosten aus und Sie müssen nur noch die Produktionskosten abrechnen. Um dies zu erreichen, muss es ein sehr gutes Auto sein. Nicht jedes Auto kann 15 Jahre lang in Produktion bleiben. Der Peugeot 504 war 1968 ein Hit auf dem Pariser Salon. Ein sehr gut entworfenes und entwickeltes Auto mit einer soliden Basis; Frontmotor und Heckantrieb. Neben dem sportlicheren Fahrerlebnis auch mehr Balance. Ein erfolgreicher Nachfolger des 404, der seit 1960 in Produktion ist. Ein Jahr nach der Einführung wurde der 504 zum (damals sehr angesehenen) Auto des Jahres gekürt.
Um die Haltbarkeit eines Modells zu verlängern, muss es viele erfolgreiche Varianten geben. Auch dem Peugeot 504 ist etwas gelungen. Schließlich wurde der 504 als Coupé, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4x4) und als Krankenwagen (die Loisirs) angeboten.
Wir haben eine schöne 504 Limousine, die im Blanc Arrosa ausgeführt wird.
Technisch entspricht der 504 weitgehend dem Berline, der Radstand (15 cm kürzer) weicht jedoch erheblich ab. Den 2,0-Liter-Motor mit Einspritzung teilt er sich mit dem 504 Cabrio.
Am Ende wurden in Europa etwas mehr als 3 Millionen 504 ausgeliefert. Warum sind sie kaum noch auf der Straße? Exportieren. Denn das Auto ist auch in afrikanischen Ländern wegen seiner einfachen Technik und Zuverlässigkeit sehr beliebt. Es ist fast die französische Version des Mercedes W123. Eine Flasche Dreft auf Rädern; es dauert länger, viel länger!
Dieser 504 ist aus dem Jahr 1973 und befindet sich in einem sehr guten Originalzustand. Das Auto ist komplett in "Geburtsfarben" gehalten und der Innenraum ist noch original. Das Auto befindet sich seit 2000 in den Niederlanden und ist stolz darauf, einem (ziemlich großen) Peugeot-Sammler gehört zu haben. Wir haben die Ehre, einige Artikel aus seiner Sammlung zu verkaufen. einschließlich dieses coolen Klassikers!


Reageer op deze advertentie

Je moet ingelogd zijn om te reageren op een advertentie.