Lancia Fulvia - 1.3 S "3" - Rally
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
- English and German below -
Deze Lancia Fulvia 1.3 S Rally
Dit exemplaar is nieuw geleverd op Italiaanse bodem in 1975 in modestad Milaan. De auto is goed onderhouden en staat voor gegarandeerd rijplezier. Bovendien is deze klassieker voortgebracht door een merk dat een sterke verbintenis heeft met de rallysport.
Deze Fulvia rijdt dan ook uiterst vermakelijk door zijn lage gewicht van 970kg, strakke besturing en pittige motortje. En zeg nu zelf, is het geen schoonheid om te zien? Het kleurenschema draagt bij aan de magie met zijn lak in Blu Lancia met een beige interieur.
De Lancia Fulvia werd voor het eerst getoond aan het grote publiek tijdens de Autosalon van Geneve in 1963 en is tot 1976 geproduceerd. Het model was in drie varianten verkrijgbaar, een 4-deurs Berlina, een 2-deurs Coupe en een Sport op basis van de Coupe. De eerste twee werden door Lancia zelf ontworpen en gebouwd, de Sport door Zagato. De Fulvia staat bekend om zijn successen in de autosport, zo won Lancia het Internationale Rallykampioenschap in 1972.
De Coupe, intern bekend als Tipo 818.130/131, werd in 1965 geintroduceerd. Het ontwerp kwam van Lancia’s eigen designafdeling waar Piero Castagnero verantwoordelijk was voor het ontwerp van de Fulvia Coupe. De wielbasis van de Coupe werd ingekort en het model kreeg een zwaardere motor (80pk) dan zijn familieleden. De Coupe bleek een echte rijdersauto, het automagazine Road & Track vatte het in 1967 als volgt samen: “a precision motorcar, an engineering tour de force”.
This Lancia Fulvia 1.3 S Rally
This item was delivered new on Italian soil in 1975 in the fashion city of Milan. The car is well maintained and stands for guaranteed driving pleasure. Moreover, this classic has been produced by a brand that has a strong connection with rallying.
This Fulvia drives extremely entertaining due to its low weight of 970 kg, tight steering and spicy motor. And now say for yourself, isn't it beautiful to see? The color scheme contributes to the magic with its lacquer in Blu Lancia with a beige interior.
The Lancia Fulvia was first shown to the general public at the Geneva Motor Show in 1963 and was produced until 1976. The model was available in three variants, a 4-door Berlina, a 2-door Coupe and a Sport based on the Coupe. The first two were designed and built by Lancia itself, the Sport by Zagato. The Fulvia is known for its successes in motor sport, Lancia won the International Rally Championship in 1972.
The Coupe, known internally as Tipo 818.130 / 131, was introduced in 1965. The design came from Lancia's own design department where Piero Castagnero was responsible for the design of the Fulvia Coupe. The wheelbase of the Coupe was shortened and the model got a heavier engine (80hp) than its family members. The Coupe turned out to be a real driver's car, the car magazine Road & Track summarized it in 1967 as follows: "a precision motorcar, an engineering tour de force".
Diese Lancia Fulvia 1.3 S Rallye
Dieser Artikel wurde 1975 in der Modestadt Mailand auf italienischem Boden neu ausgeliefert. Das Auto ist gepflegt und steht fur garantierten Fahrspaß. Daruber hinaus wurde dieser Klassiker von einer Marke produziert, die einen starken Bezug zum Rallyesport hat.
Dieser Fulvia fahrt sich aufgrund seines geringen Gewichts von 970 kg, der straffen Lenkung und des wurzigen Motors außerst unterhaltsam. Und jetzt sag doch selbst, ist es nicht schon zu sehen? Die Farbgebung tragt mit seinem Lack in Blu Lancia mit beigefarbenem Interieur zur Magie bei.
Der Lancia Fulvia wurde erstmals 1963 auf dem Genfer Autosalon der Offentlichkeit vorgestellt und bis 1976 produziert. Das Modell war in drei Varianten erhaltlich, einem 4-turigen Berlina, einem 2-turigen Coupe und einem Sport basierend auf dem Coupe. Die ersten beiden wurden von Lancia selbst entworfen und gebaut, der Sport von Zagato. Der Fulvia ist bekannt fur seine Erfolge im Motorsport, Lancia gewann 1972 die Internationale Rallyemeisterschaft.
Das Coupe, intern als Tipo 818.130 / 131 bekannt, wurde 1965 eingefuhrt. Das Design stammte aus Lancias eigener Designabteilung, in der Piero Castagnero fur das Design des Fulvia Coupe verantwortlich war. Der Radstand des Coupes wurde verkurzt und das Modell erhielt einen schwereren Motor (80 PS) als seine Familienmitglieder. Das Coupe stellte sich als echtes Fahrerauto heraus, das Automagazin Road & Track fasste es 1967 wie folgt zusammen: "Ein Prazisionsauto, ein Engineering Tour de Force".
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank