Petra de Boevere - Meisje Van De Slijterij (Hardcover/Gebonden)
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
durf te delen en ervaar de kracht van social media voor jezelf en je bedrijf
184 pagina's
Bijna elk bedrijf zit tegenwoordig op internet. Soms alleen met een website, soms ook door social media in te zetten. Maar online opereren vereist een andere strategie dan de marketing zoals die tot nu toe werd toegepast. Bij social media gaat het om relaties in plaats van transacties, om te durven delen zonder daar direct iets voor terug te verlangen. Maar als die transacties uiteindelijk toch plaatsvinden, blijken deze veel waardevoller te zijn dan voorheen. Er is namelijk een band met het bedrijf, het product en de mens erachter ontstaan.
Door gebruik te maken van haar digitale netwerk zet Petra de Boevere regelmatig nieuwe producten in de markt. Zo ontwikkelde ze onlangs de nu al beruchte Zeeuwierjenever. De positionering, naam en vormgeving ontstonden door hierover te overleggen met haar mede-Twitteraars, die het product vervolgens massaal gingen bestellen. Regelmatig rijden mensen honderden kilometers heen en terug om de slijterij nu eens in het echt te bezoeken.
In Meisje van de Slijterij deelt Petra de Boevere wat ze de afgelopen tien jaar op internet heeft gedaan. Wat ze ervan leerde, hoe het haar inspireerde en wat online netwerken haar en haar bedrijf heeft gebracht. Maar ook welke fouten ze maakte en welke hobbels ze moest nemen om te komen waar ze nu is.
Ze legt uit hoe de op het eerste oog wirwar aan social media werkt en hoe je die voor jezelf en je bedrijf in kunt zetten.
De auteur vertelt haar verhaal over haar internet-wijnhandel. Haar grootste succesfactor zouden de social media zijn: persoonlijke kanalen, bijvoorbeeld chatkanalen (internetgesprekken) of bloggen (anonieme internetcontacten), weblogs, facebook, twitter etc. Over die contacten via de social media gaat het boek. Het is een 'vertellend verhaal' over het starten van een bedrijf, de contacten en de verkoopsuccessen. Best leuk, maar het geheel is wat te langdradig; de lezer voelt al in een vroegtijdig stadium aan welke weg de schrijfster ingaat. Het boek bevat feitelijk een boodschap: probeer je als kleine ondernemer in de markt te zetten via de social media. Voor beginnende ondernemers toch wel een leuk boek over hoe het begon en de manier waarop het nu gaat.