PEPPI & KOKKI - Kerstbomen Versieren (DVD) Nieuw/Gesealed
Kenmerken
- Conditie
- Nieuw
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Speelduur: 30 minuten.
Taal: Nederlands
Twee afleveringen - Kerstbomen versieren - Oliebollen bakken
Peppi en Kokki was een Nederlands komisch duo en televisieserie, gespeeld door Gerard van Essen (de dikke Peppi) en Herman Kortekaas (de dunne Kokki). Het werd geschreven door Nan de Vries. Hun act was geïnspireerd door de Dikke en de Dunne. Net als zij gebruikten ze slapstick humor. Dat deze humor van een veel simpeler niveau was dan bij Laurel en Hardy komt doordat Peppi en Kokki zich voornamelijk richtten op kinderen, terwijl hun Amerikaanse collega's een volwassen publiek voor ogen hadden. Net als de eerste Laurel & Hardy films, waren Peppi & Kokki ook stom. De filmpjes werden wel voorzien van een pianomuziek en een voice-over (Will van Selst en B ob V erstraete) d ie uitlegden w at er precies gebeurde. De eenvoudige verhaaltjes draaien om twee matrozen die korte avonturen beleven op zoek naar een baantje om 'centjes te verdienen'. Hun avonturen werden vanaf 1973 door de KRO als kinderprogramma op de Nederlandse televisie vertoond. Tot 1978 verschenen 78 afleveringen. In 1976 verscheen een film getiteld Peppi en Kokki bij de marine. Drie jaar later bereikten ze de eeuwigheid, in was, bij Madame Tussaud. In de jaren negentig werd de serie door de TROS herhaald, later gebeurde dit weer door de KRO. In 1979 moest Herman Kortekaas vanwege een hernia zijn medewerking stoppen waarna er een breuk ontstond tussen de twee grappenmakers die niet meer werd gelijmd. Kortekaas kon, volgens Van Essen, niet meer tegen het trekken van camping naar camping - want in dat stadium waren ze als duo inmiddels beland. Gerard van Essen heeft toen enige tijd met een andere acteur in de rol van Kokki gewerkt, maar dit i s geen succes geworden. Hij is toen alle en verder gegaan, en trad op op (kinder)feesten en partijen. Hun populariteit deed niet onder voor die van het vergelijkbare duo Bassie en Adriaan dat hen opvolgde en waarvan tussen 1978 en 1996 er ruim 140 afleveringen op de tv verschenen. Het grote verschil tussen de beide duo's is dat laatstgenoemden de marketing en merchandising in eigen handen hielden.