MarktPlaza

Jos Burgers - Gek Op Gaten (Hardcover/Gebonden)

173x bekeken
9 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

ontdek wat klanten echt willen

Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun 'pijn' wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die u levert, de gaten voor de behoeften en wensen van uw klanten. In Gek op gaten beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om je in je klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten!

Met de ondertitel 'ontdek wat klanten echt willen' wordt duidelijk dat dit boek gaat over klantgerichtheid en het commerciele aanbod van bedrijven. Met de metafoor van boren en gaten wordt duidelijk gemaakt hoe het aanbod - de producten en diensten, getypeerd als boren - dient te passen bij de behoeften van de klant - de gaten. In dertig korte hoofdstukken wordt het thema in de breedte bekeken. Het gaat niet alleen om een relatief technische verhandeling over productontwikkeling en innovatie, maar het boek bestrijkt zeker ook de gedragscomponenten van de mensen en de cultuur van de organisatie. De kwaliteit van procedures, processen en systemen is ook belangrijk voor de perceptie van de klant, maar het gedrag van de individuele medewerker is belangrijker. De auteur is ervaren marketeer, zowel in de praktijk als in de rol van hogeschooldocent. Sinds tien jaar heeft hij een adviesbureau. Gericht op managers en medewerkers in functies met veel klantcontact.