MarktPlaza

Frans Reichardt - Business Bloopers

157x bekeken
6 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders & miljoenenverslindende marketingmissers

Auteur: Frans Reichardt Ed van Eunen
Co-auteur: Thijs van Eunen

256 pagina's

De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn. Business Bloopers bevat een vermakelijke bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot en met onhandige reclameslogans en vertaalblunders. "Een heerlijk overzicht van de grootste blunders van anderen." Jurgen Appelo, auteur van | Management 3.0 "Business Bloopers is een lekker leesbaar boek. Goed gedocumenteerd, duidelijk beschreven en met prima businesslessen! Het boek is een must voor elke marketeer, want er valt veel te leren. Roze brillen en oogkleppen: een gevaarlijke combinatie.†Rob Benjamens, partner Brand & Business Architects "Dit boek helpt ons te leren van oude fouten, zodat we de kans krijgen om weer leerzame nieuwe fouten te maken." Arko van Brakel, directeur De Baak, instituut voor leiderschap en ondernemerschap “Je kunt falen of succesvol aantonen dat iets niet werkt. Wie experimenteert en innoveert, moet falen niet alleen accepteren, maar zelfs omarmen. Soms heb je een boek nodig om dat te leren.†Boris Veldhuijzen van Zanten, founder & CEO 

Over fouten van bedrijven en overheden en zakelijke mislukkingen, zowel in Nederland als in het buitenland en wereldwijd. De auteurs hebben een achtergrond in marketing, communicatie en onderzoek. Ze trekken lessen uit mislukkingen en laten daarmee zien welke bananenschillen er zoal op het pad van de ondernemer kunnen liggen. Ze beschrijven op bondige en onderhoudende wijze 175 casussen van nieuwe producten die ten onder gaan en van miljarden verslindende projecten die stranden. Dan volgt een analyse van de oorzaken waarom het misging. In een zogenoemde businessles bij elk van de gevallen wordt beschreven hoe de uitglijder had kunnen worden voorkomen. Er bestaat al veel literatuur met succesverhalen en wijsneuzerige aanwijzingen voor hoe je moet ondernemen. De combinatie van concrete bloopers met verbetertips is een verademing. Er staan foto's en plaatjes bij de teksten, maar deze zijn puur illustratief en voegen niet zoveel toe. Heel leerzaam voor ondernemers en vooral ook voor marketeers, want de missers zitten niet zelden in de marketingaanpak en de communicatie. Het boek is een bewerkte en uitgebreide versie van 'Business blunders' uit 2010