MarktPlaza

E. Marx - Succes In Internationaal Zakendoen

139x bekeken
8 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Waarom hebben sommige internationale managers alle succes van de wereld, terwijl andere worstelen met hun alledaagse activiteiten? Als we allemaal inderdaad zo 'werelds' zijn, hoe komt het dan dat sommigen van ons internationaler zijn dan anderen? In dit boek, waarin voor het eerst systematisch onderzoek is gedaan naar dit onderwerp, geeft Elisabeth Marx positief en praktisch advies om de culturele barrières te doorbreken. Zij laat zien dat we allemaal internationaal effectief kunnen zijn, als we ons aanpassingsvermogen ontwikkelen. Elisabeth Marx is psychologe met als specialisme interculturele psychologie. In 'Succes in internationaal zakendoen' probeert zij een antwoord te geven op de vraag hoe het komt dat sommige managers internationaal succesvol zijn, terwijl anderen vastlopen in de alledaagse praktijk. Volgens Marx heeft dit te maken met het gevoel anders te zijn, dat iedereen ervaart die buiten het eigen land gaat werken; zij noemt dit de cultuurschok. Om deze cultuurschok te overwinnen is het nodig om goed voorbereid op weg te gaan en stil te staan bij de drie niveaus van de cultuurschok: emoties, denkwijze, sociale vaardigheden en identiteit. In dit boek geeft ze daarvoor een handleiding, terwijl ze ook uitgebreid stilstaat bij het zakendoen in verschillende culturen. Een heel praktische uitgave.