Communicatie Vermogen - Editie VROUW Met CD (Hardcover/Gebonden)
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
CapitaLS bv heeft een nieuw uitgeefconcept in Nederland geïntroduceerd met de boeken Communicatie Vermogen MAN en Communicatie Vermogen VROUW. Het zijn boeken over hetzelfde onderwerp maar dan speciaal toegesneden op mannen, danwel vrouwen. Het doel van de boeken is de lezer een hoger niveau te laten bereiken binnen de communicatie-piramide. De piramide is erop gericht om de consument een hoger niveau in zijn of haar ontwikkeling te laten bereiken in zes stappan. 1. De basis begint bij het boek man of vrouw. 2. De stap erna is kennis te integreren van het deskundigen netwerk: de uitgeefpartners. Zij zijn, elk op een verschillend vakgebied, succesvol in communicatie. 3. De derde stap is deze praktijkervaringen in combinatie met innovatieve technieken (gevoelsvragen , kerndrijfveren ) en bestaande technieken (lichaamstaal, doelstellingen, concretiseren, prikkelen) aan elkaar te koppelen en toe te passen. 4. Stap vier is voorbeeldgesprekken te beluisteren en de beknopte bijdragen via 6 verschilende acteurs te beluisteren. Genaamd Power Talking omdat dit een energiestoot geeft tijdens het autorijden of andere routine werkzaamheden. 5. Stap vijf is het bezoek aan de website. Hiermee kan je in contact treden met anderen in een forum of een voorstel tot training ontvangen van een aantal geselecteerde partners. Stemmen en een partij schaak spelen als metafoor voor onderhandelingen en communicatie-inzicht. 6. De laatste stap is het opvolgen van adviezen van één van de geselecteerde trainingsbureaus. Dit is het oefenen van theorie in de praktijk. Gericht op mensen die zeggen de theorie te kennen maar het in de praktijk minder succesvol zijn. De boeken zijn bijzonder praktijkgericht op zakelijk en privé gebied. Bij i eder boek is een a udio cd (50 minuten) in de cover gestoken, waarop dialogen en voorbeelden gesprekken zijn verwoord door Nederlandse acteurs (3 mannen + 3 vrouwen). Het boek bestaat uit bijdragen en praktijkportretten van ondernemers en deskundigen uit het Nederlandse bedrijfsleven/overheid die ieder een belangrijk aspect van communiceren bespreken vanuit hun praktijkervaring. Dat zijn uitsluitend mannen bij editie MAN en vrouwen bij editie VROUW. De achterliggende gedachte achter deze splitsing naar geslacht is dat een vrouw het aantrekkelijk vindt om te ervaren hoe andere vrouwen over communicatie denken en dit succesvol in hun praktijk toepassen. Ditzelfde principe geldt voor mannen. Dat neemt uiteraard niet weg dat vrouwen ook nieuwsgierig kunnen zijn naar de ideeën over communicatie van mannen en omgekeerd. Gekoppeld aan een interactieve website krijgt u verdieping van communicatietechnieken.