MarktPlaza

Boudewijn Raessens - Handboek e-business

188x bekeken
9 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

met internet en innovatie naar een nieuwe strategie

354 pagina's

Het internet is niet meer weg te denken uit alle facetten van de economie en samenleving. De bestaande grenzen tussen markten, bedrijven en consumenten zijn verdwenen en nieuwe producten en diensten zijn steeds sneller en goedkoper beschikbaar voor grote groepen consumenten. Internet heeft de consument ook mondiger gemaakt. Voor bedrijven is het daardoor nog belangrijker om zich te onderscheiden van de concurrent, bijvoorbeeld door de overgang te maken van analoog naar digitaal, van tastbaar naar virtueel, van 1.0 naar 2.0.Dit boek geeft inzicht in de manier waarop ICT onze levens en onze wereld verandert. Het biedt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten om ontwikkelingen sneller te signaleren en er beter op te kunnen reageren. De talrijke praktische cases helpen bij het bepalen van de juiste strategie. Ook het samenstellen van een ‘digitale agenda’ voor een organisatie komt uitgebreid aan bod.E-business is gericht op het verbeteren van de concurrentiepositie van een bedrijf. De opkomst van ICT dwingt organisaties zich aan te passen. Voor organisaties is het nog belangrijker om zich te onderscheiden van de concurrent, bijvoorbeeld om de overgang te maken van analoog naar digitaal, van tastbaar naar virtueel, van 1.0 (zenden) via 2.0 (delen) naar 3.0 (het interpreteren van data). De behoeften van de klant staan dan centraal. Boudewijn Raessens neemt de lezer mee in de toekomst van internet, die zich laat samenvatten in een paar kernwoorden: personal, social, local en mobile.

In dit handboek worden vele internet-aspecten in relatie gebracht tot bedrijfseconomie. Micro- en macroelementen worden vlot behandeld, gevolgd door E-business-management, strategie, financiering, marketing, logistiek enz. Het boek is zeer veelomvattend en laat zich vooral gebruiken als handboek, naslagwerk en leerboek. Raessens geeft tal van voorbeelden van geslaagde E-business bedrijven zoals Cisco, het opzetten van een virtuele marktplaats door InterEstate enz. Het werk is toegankelijk en dus niet alleen geschikt voor gevorderden in de E-Business, maar ook voor studenten, kleinere ondernemers en geïnteresseerden in deze sector. In deze herdruk zijn vele aangepaste hoofdstukken te vinden, gericht op de ontwikkeling van internet en het gebruik van E-Business in de zakelijke markt en de social media. Met een 'ABC van internet' met uitleg van alle moderne internet-e-business termen en register.