Ben Tiggelaar - Doen!
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
nieuwe, praktische inzichten voor verandering en groei
288 pagina's
VRAAG: Welke factoren beïnvloeden je gedrag bij persoonlijke veranderingen?
VRAAG: Hoe kun je samen met anderen eindelijk die verandering doorvoeren die je zo graag wilt?
VRAAG: Hoe kun je het succes van veranderpogingen in organisaties structureel vergroten?
Ben Tiggelaar geeft antwoord op deze en andere vragen over verandering en groei. Praktisch, toegankelijk en gebaseerd op wetenschappelijk gedragsonderzoek.
DOEN ! biedt je vele nieuwe inzichten; talloze leuke praktijkvoorbeelden; én een integraal stappenplan dat je zowel kunt inzetten voor persoonlijke groei als voor verandering in groepen en organisaties.
Een onmisbare gids in het begrijpen en leiden van je eigen gedrag én dat van anderen.
Veranderen van gedrag is een noodzakelijk iets om situaties te kunnen veranderen. Dit geldt voor prive-zaken net zo goed als voor werksituaties. Het veranderingsproces wordt in dit boek in drie fasen uiteengezet: 'get real' (intentiefase); 'make plans' (situatiefase); 'take action' (gedragsfase). Deze veranderingsmethode wordt de 'Basic Change Method' genoemd, die door de auteur met veel kennis van zake gepresenteerd wordt in dit boek. Hij heeft tevens geschreven 'Internet strategie' (1999; herdrukt als 'Internetstrategie 2.0', 2001*) en dit boek was twee jaar achtereen het best verkochte Nederlandstalige managementboek. In beide boeken staan strategische, sociale en gedragsaspecten van innovaties in bedrijven centraal. Het taalgebruik is voor een breed publiek toegankelijk en opmaak, bladspiegel en indeling doen rustig aan en zijn duidelijk. Verwijzingen naar Nederlandse en Engelse literatuur zijn per onderwerp gegroepeerd.