Bart Flos - Het Anti-Klaagboek
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
eerste hulp bij zeuren en zaniken
184 pagina's
Bart Flos schreef een van de bestverkochte managementboeken van de afgelopen tijd: Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Als logisch vervolg schreef hij Het anti-sleurboek - Eerste hulp bij baanbalen en ander werkbederf en al snel volgde Het perfecte project - De mens als sleutel tot succes en De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie. Inmiddels heeft hij daar een meer globale visie aan toegevoegd met zijn boek Vooruitkijken voor gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet.
Flos is een levendig en geestdriftig spreker, inspirator en docent. In zijn verhalen bundelt hij een solide theoretisch fundament met 25 jaar ervaring als project-, verander- en crisismanager. Het resultaat: een overdaad aan goed onderbouwde en zeer praktisch toepasbare eyeopeners die u al lachend aan het denken zetten. Als geen ander weet hij hoe je zelfs mondiale problemen kunt omzetten in hoopvolle oplossingen. Hij schuwt daarbij de frontale confrontatie niet want er wordt flink geprikkeld en aan de stam geschud. Om nieuwe kennis blijvend te laten beklijven moeten we namelijk iets heel moeilijks doen: we moeten onze gewoonten doorbreken.
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.
Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk!
Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.
Veel mensen klagen en zeuren over tal van onderwerpen: het weer, het werk, de baas, de buren, het verkeer, de tegenvallende vakantie etc. In dit boek wordt ingegaan op de vraag waarover mensen zoal zeuren of zaniken, waarom dat gebeurt en wat er aan valt te doen om dit negatieve gedrag te keren. Deze uitgave is van een heel licht niveau en bevat tal van open deuren. Er komen onderwerpen aan de orde zoals het verwachtingsniveau van mensen, aandacht en erkenning, ontevredenheid, het herkennen van klagers, de kracht van de lach en een 'noodpakket voor klaagrampen'. Tevens wil het eenvoudig. met talloze spreuken en oneliners geschreven boek mensen helpen hun eigen zeurgedrag te onderkennen en aan te pakken. Het bevat daartoe onder meer een vragenlijst met een puntensysteem. Wellicht kan deze uitgave enige diensten bewijzen om zeurgedrag op de werkplek tegen te gaan. De auteur presenteert zich op de achterflap als 'crisismanager'.