Omschrijving
Voormalige patrouilleboot, welke geheelis verbouwd tot uiterst comfortabel motorjacht in 2006. Schitterende techniek, alles vernieuwd!
Altijd al een Schottelvaartuig mooi gevonden? Een patrouilleboot heeft natuurlijk een heel andere uitstraling dan een standaard motorjacht. Varen met een Schottel is echter een vak apart en daarnaast zijn deze aandrijvingen kwetsbaar. Als ze kapot zijn, zijn de reparatiekosten erg hoog en er zijn maar weinig monteurs die er verstand van hebben. Deze bijkomstigheden vond de eigenaar van de "Kai" zeer nadelig toen hij het schip kocht en daarnaast was de oorspronkelijke GM motor ook nog eens zeer lawaaiig. In 2005 besloot hij daarom de gehele technische en aandrijfinstallatie te vervangen voor modern en goed materiaal. Ook het interieur moest eraan geloven en vrijwel de gehele betimmering werd vernieuwd. Het casco is gelast met zogenaamd Cortén staal. Koolstofrijk en vrijwel roestvrij. Het gehele schip is gezandstraald en professioneel in een duurzaam epoxyverfsysteem gespoten door Bonsink Yachtpainters in Zwartsluis.(Onderwaterschip en romp 2006, Dekken en opbouw 2012). Onnodig te zeggen dat dit er nog als nieuw uitziet..
Het schip heeft een enorm achterdek met buitenstuurstand en hieronder vinden we een werkelijk schitterend geïnstalleerde machinekamer. Alles is perfect bereikbaar en de techniekliefhebber en -kenner zal onder de indruk zijn van de wijze waarop alles is aangelegd. Er is zelfs een werkbank aanwezig.
Het interieur is meer dan comfortabel en ruim. Een erg fijne zithoek, riante kombuis, separate douche en separaat toilet met wastafel en een forse eigenaarshut in het voorschip. Door het gehele schip vinden we veel bergruimte met handige lades en kasten. het schip is zeer gemakkelijk toegankelijk met weinig niveauverschillen of lastige opstapjes.
Manoeuvreren is een peuleschil door de krachtige boeg- en hekschroef.
Algemeen
Besturing: Originele stuurwiel bij binnenstuurstand nog aanwezig
Ramen: Aluminium, nieuw 2006
Overig:
Altijd al een Schottelvaartuig mooi gevonden? Een patrouilleboot heeft natuurlijk een heel andere uitstraling dan een standaard motorjacht. Varen met een Schottel is echter een vak apart en daarnaast zijn deze aandrijvingen kwetsbaar. Als ze kapot zijn, zijn de reparatiekosten erg hoog en er zijn maar weinig monteurs die er verstand van hebben. Deze bijkomstigheden vond de eigenaar van de "Kai" zeer nadelig toen hij het schip kocht en daarnaast was de oorspronkelijke GM motor ook nog eens zeer lawaaiig. In 2005 besloot hij daarom de gehele technische en aandrijfinstallatie te vervangen voor modern en goed materiaal. Ook het interieur moest eraan geloven en vrijwel de gehele betimmering werd vernieuwd. Het casco is gelast met zogenaamd Cortén staal. Koolstofrijk en vrijwel roestvrij. Het gehele schip is gezandstraald en professioneel in een duurzaam epoxyverfsysteem gespoten door Bonsink Yachtpainters in Zwartsluis.(Onderwaterschip en romp 2006, Dekken en opbouw 2012). Onnodig te zeggen dat dit er nog als nieuw uitziet..
Het schip heeft een enorm achterdek met buitenstuurstand en hieronder vinden we een werkelijk schitterend geïnstalleerde machinekamer. Alles is perfect bereikbaar en de techniekliefhebber en -kenner zal onder de indruk zijn van de wijze waarop alles is aangelegd. Er is zelfs een werkbank aanwezig.
Het interieur is meer dan comfortabel en ruim. Een erg fijne zithoek, riante kombuis, separate douche en separaat toilet met wastafel en een forse eigenaarshut in het voorschip. Door het gehele schip vinden we veel bergruimte met handige lades en kasten. het schip is zeer gemakkelijk toegankelijk met weinig niveauverschillen of lastige opstapjes.
Manoeuvreren is een peuleschil door de krachtige boeg- en hekschroef.
Accommodatie
Materiaal, kleuren: Teak betimmering met hardhouten vloeren. Fraai!
TV: Opklapbaar tegen plafond in salon
Motor, electra, water
Brandstoftank aantal: Geïntergreerd in kiel
Koeling: Droge uitlaten met kielkoeling (motor en generator)
Voortstuwing: Motor in V opgesteld
Warm water: Webasto 3-weg (walstroom, motor en kachel)
Overig:
Mastervolt scheidingstrafo
Uitrusting
Ankerlier: Lofrans, nieuw 2006
Overig:
RVS fenderhouders, RVS (zeer gemakkelijk) strijkbare radarbeugel, 2 vaste stuurstoelen naast elkaar met hoezen. Erg veel bergruimte in machinekamer voor bijvoorbeeld fietsen of dekmeubels. Ideale landvastbergplaats onder motorluik (met gasveren).
Extra gegevens:
Merk: Voormalige Douane Patrouilleboot
Bouwjaar: 2006
Ligplaats: Zwartsluis
Lengte: 12.5 meter
Breedte: 3.7 meter
Diepgang: 1.3 meter
Conditie: Gebruikt
Opties:
Rompmateriaal: Staal
Rompvorm: V-bodem
Aantal slaapplaatsen: 2
Aantal hutten: 1
Doorvaarthoogte: 2.35
Merk motor: Vetus Deutz
Type motor: DT 44
Bouwjaar motor: 2005
Brandstof: Diesel
Draaiuren: 1950
Vermogen: 114
Aandrijving: Shaft
Tank: 450 l
Boegschroef: aanwezig
Hekschroef: aanwezig
Aantal cilinders: 4
Maximum snelheid: 15
Besturing: Stuurwiel
Toilet(ten): true
Geluidsinstallatie: aanwezig
Kooktoestel: aanwezig
Koelkast: aanwezig
Vriezer: aanwezig
Verwarming: aanwezig
Navigatieverlichting: aanwezig
Dieptemeter: aanwezig
Marifoon: aanwezig
GPS: aanwezig
Acculader: aanwezig
Omvormer: aanwezig
Vuilwatertank: aanwezig
Anker: aanwezig
Zwemtrap: aanwezig