MarktPlaza

Volkswagen Golf - '79 1500 LS automatic 73000 KM IN - PRIJS - VERLAAGD GROTE BEURT

907x bekeken
6 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Startenenrijden MOET WEG vanwege plaatsgebrek en vele andere Projecten KEIHARDE GOLF 1, staat altijd binnen. ORIGINEEL NL auto met tellerraport LEES DE ADVERTENTIE GOED NIET MAILEN GRAAG Beperkte inruil bespreekbaar. Alleen voor serieuze gegadigden. Supèr veel bekijks mee 3e eigenaar, met km. registratie Clifford alarm klasse 3 met 2 kastjes ab bediening en certificaat. ( kan eenvoudig naar klasse 4 of 5), dure stereo, tesamen E.2400, ( helaas zit er nu een storing id radio, is zojuist gecheckt, maar is het goedkoopst vd installatie v.a. E.40, of je zet er een vintage in), 9 jaar geleden gecustomized,( even daarna stil komen te staan), met o.a. schroefverlagingsset, met achter 16" x 9 J met 205 40, en voor 16" 7 J met 195 40 16 Schmidt Revolution velgen, 1 armige Bonrath ruitenwisser. Qua onderhoud O.A. vernieuwd : remmen voor ( remblokken en remklauwen van VR6 achteremmen, distributieriem waterpomp, ( 1000km geleden), automaat gereviseerd, ontsteking, dynamo van 60 naar 100 AH , electrische bedrading waar nodig verbetert, deurrubbers en wat al niet meer. TEVEEL OM OP TE NOEMEN.we accu XL 75AH à E.192,. Bij laatste Apk fusees vv en stofhoezen. Alles bij Vakgarage Bovag bedrijf gedaan. Zie copy onderhoud. Historie aanwezig. Verzekering v.a. E.40. per jaar. VOLLEDIG WEGENBELASTINGVRIJ en KLASSIEKE STATUS Taxatierapport à 7.500, , Fehac erkend en 3 4 jaar geldig. Ontwerper : Bertone. Originele papieren kenteken aanwezig. ** WE SPEAK ENGLISH, DEUTSCH, FRANCAIS **. OOK KUNNEN WE EXPORTARANGEMENTS NO PROBLEM REGELEN **
ALLE EVT. ONKOSTEN ZIJN NETTO NETTO, C.V. op afstandbediening, EXPORT NO PROBLEM, getint glas, MRB slechts E.28, p.jaar, v.a. 2018 is de MRB VRIJSTELLINGSWET er weer , WE SPEAK ENGLISH, DEUTSCH, FRANCAIS, GRAAG RUIM TEVOREN BELLEN VOOR EEN AFSPRAAK
Stukje historie, copy AMK, APRIL '19 :
Schokabsorberende bumpers en beter plaatstaal
Voor 1978 keerde een nieuwe 1.5 liter motor terug, nu met 1.457 cc. Hij verving de 1.6 carburateur motor (de FP) van de S de LS en de GLS. In 1978 vond een belangrijke wijziging plaats. De Golf kreeg schokabsorberende bumpers en beter plaatstaal. VW nam afscheid van het recyclede blik, en voor de roestpreventie was dat een goede zet. In 1979 breidde Volkswagen het motorengamma uit met een 1.3 krachtbron. Dat was een directe afgeleide van de 1.093 cc motor van de EA 111 motorengeneratie. Verder werd de Cabriolet gepresenteerd, en die had een lange loopbaan voor de boeg. Het was niet alleen de open versie voor de Golf één; hij hoorde ook bij het leveringsprogramma van de tweede Golfgeneratie.
1980:Laatste facelift
In de herfst van 1980 kreeg de Golf één zijn laatste upgrade. VW plaatste een gewijzigd dashboard. Verder was de gefacelifte Golf herkenbaar aan de brede achterlichtunits. De 1.5 diesel ging met pensioen, de 1.6 diesel kwam ervoor in de plaats. De GTI versies kregen vanaf 1982 de 1.8 motor (code DX). Die ontplooide nauwelijks meer vermogen dan de 1.6, maar legde wél meer souplesse aan de dag. Zeer gewild was de Pirelli uitvoering. In 1982 introduceerde VW ook de Golf Turbodiesel, die dezelfde cilinderinhoud kende als de reguliere 1.6 diesel.In het begin van de jaren tachtig paste VW ook het zuinigheidsprogramma “Formel E” toe.
Basis voor jarenlang succes
De eerste generatie van de Golf, die ook als uitgangspunt diende voor de Jetta en de Caddy, werd een groot succes. Hij legde de basis voor de populariteit die de Golf nog altijd kent. De eerste generatie van de Golf werd liefst 7 miljoen keer gebouwd, voordat hij in 1983 werd opgevolgd door de tweede generatie. Daarnaast werd hij in Amerika als Rabbit verkocht en gebouwd. In ZuidAfrika was de eerste Golf zelfs tot 2009 de basis voor het daar gevoerde model Citi, terwijl de Cabriolet tot 1993 werd gebouwd. In totaal zijn er meer dan 35 miljoen Golfs (alle generaties) verkocht, en generatie acht is aanstaande.