Suzuki Splash - 1.0 Base 1e Eig, Airco, Dealer onderh, APK tot 2020
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Wielbasis: 236 cm
Acceleratie (0-100): 14,7 s
Topsnelheid: 160 km/u
Bekleding: Stof
Interieurkleur: Antraciet
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,0 l/100km (1 op 20,0)
Brandstofverbruik in de stad: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: € 73 - 81 per kwartaal
## Aanvullende opties en accessoires
- Airbag passagier
- Electronic Brake Distribution
- Metallic lak
Deze Suzuki Splash 1.0 Base is van de eerste eigenaar, bouwjaar 2009 en heeft pas 44954 km gelopen. Alle onderhoud is stipt uitgevoerd en gedocumenteerd. De grote beurt is uitgevoerd bij 44842 km, dit betekend: geen onderhoudskosten voor een lange tijd. Als extra's zijn te noemen: Achterbank neerklapbaar, afdekhoes bagageruimte, airbag, airbag hoofd, airbag passagier, anti-blokkeer remsysteem, gordelspanners, hoofdsteunen achter, stuurbekrachtiging, airconditioning, metallic lak ...
De prijs is € 5.795,-
Bent u benieuwd naar het volledige verhaal van deze Suzuki Splash? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij zullen uw vragen beantwoorden. Kijk ook eens op: www.garagenunspeet.nl voor onze wekelijks wisselende collectie, inruil is ook mogelijk!
Tot ziens bij Garage Nunspeet, Energieweg 2b in Nunspeet.
Dit zegt de ANWB over deze auto:
Compact, toch ruim en uiteraard betrouwbaar
Naar verhouding ruim
Redelijk comfort, hoge zit
Zeer betrouwbaar
Het is jammer dat de autoverkoop in Nederland jarenlang in hoge mate is gestuurd door overheidsingrijpen. Het gevolg is dat heel goede auto’s tijdelijk niet interessant waren, omdat ze net niet aan bepaalde eisen voldeden. Dat gold bijvoorbeeld voor de Suzuki Splash.
Waar praten we over?
Sommige compacte auto’s waren enige tijd helemaal vrijgesteld van Houderschapsbelasting. ‘Gratis’ is in Nederland nog steeds een toverwoord en dus waren die auto’s ineens heel populair. De Suzuki Splash viel daar net buiten. Daardoor namen veel autokopers niet eens de moeite om erachter te komen hoe goed die Splash eigenlijk is of was. Het gevolg is dat die ook als occasion flink onderschat wordt, hij is teveel ‘buiten beeld’ geraakt, hoe onterecht dat ook is. In grote lijnen geldt overigens hetzelfde voor de Opel Agila. Dat is exact dezelfde auto, alleen het merk is anders, plus de marketing. Als occasion betekent dit dat een Splash in vrijwel alle gevallen een bijna risicoloze koop is.
De proefrit
De hoge zit en dito instap is een belangrijk aspect van de Splash. Mensen die dit op prijs stellen, zijn snel verknocht aan deze Suzuki. Bewegingen in dwarsrichting, zowel door te sturen als door oneffenheden in het wegdek worden door die hogere zit relatief sterk doorgegeven. Daar staat tegenover dat de meeste Splash-rijders een overwegend rustige rijstijl hebben, dus ach, zo schokkend is het allemaal niet. Gezien zijn formaat en het type auto rijdt de Splash nog heel behoorlijk. Het rijcomfort nodigt er niet toe uit om even naar Zuid-Frankrijk te rijden, daar is dit gewoon niet de auto voor. Opmerkelijk is dat de instap naar de achterbank vrij krap is, door de vorm van het achterportier en de drempel. Eenmaal op de achterbank, is er voor volwassenen best te zitten. De bagageruimte is eveneens niet overdadig. De 1,0 is op zich voor veel gebruikers krachtig genoeg.
Conclusie
Het is gewoon jammer dat de Splash door die tijdelijke belastingmaatregel lange tijd buiten de belangstelling stond. Deze Suzuki verdient beter. Als occasion koop je er nu een prima auto aan voor ‘regionaal gebruik’, met een hoge zit en instap, uitstekende kwaliteit en ook nog eens voor heel aanvaardbare occasionprijzen.
Wij hebben voor u de moeite genomen om alle informatie in deze advertentie zo precies en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Controleer bij uw bezoek / aankoop bij Garage Nunspeet de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Maandag 13:00-17:00 Dinsdag 10:00-17:00 woensdag 10:00-17:00 Donderdag 10:00-17:00 Vrijdag 10:00-17:00 Zaterdag 10:00-17:00 Zondag GESLOTEN Wij heten U van harte welkom om een kijkje te nemen in onze showroom in Nunspeet. Wij bieden U een heldere kijk op mobiliteit. Wij wijzen U erop dat wij de gebruikelijke zondagsrust in Nunspeet volledig respecteren. Op zondag zijn we daarom gesloten. Met vriendelijke groet, Peter&Armin Kalischewski