Raymond Spanjar - Hyves: Van 3 Naar 10.000.000 Vrienden
Kenmerken
- Conditie
- Zo goed als nieuw
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
375 pagina's
'Alles voelt als een van die legendarische surfgolven die maar eens in de twintig jaar voorbijkomt. Dan denk je ook niet aan wat er fout kan gaan. Je springt op je plank en je duikt het water in.'
In 2004 richt Raymond Spanjar met Koen en Floris een website op. Een sociaal netwerk genaamd Hyves. Wat begint als een uit de hand gelopen grap, groeit uit tot een ongekend succes. Hyves wordt een hype. Van Amsterdam tot Peru, van studenten tot BN'ers, iedereen doet mee - zelfs Jan Peter Balkenende.
Het bedrijf komt op de radar van grote mediabedrijven. Nog voor het lukt om daadwerkelijk geld te verdienen met Hyves, ligt het eerste miljoenenbod al op tafel. De vrienden worden vervolgens ondergedompeld in een wereld van privéjets en exclusieve feestjes.
In Van 3 naar 10.000.000 vrienden vertelt Raymond Spanjar openhartig en vol humor over de geboorte, de groei, de onderhandelingen en de uiteindelijke verkoop van de meest populaire website van Nederland. Een must-read voor ondernemers en jonge honden, een kijkje achter de schermen voor alle Hyvers en een inspiratiebron voor de gevestigde orde.
'Een openhartig, ontwapenend en soms ontluisterend verhaal. Voor een ieder die mijmert over zakelijk succes of op het strand gewoon een spannend jongensboek wil lezen - leescht dit boek!' JORT KELDER
'Intrigerend. Geestig. Rock-'n-roll.' HANNA VERBOOM (actrice en oprichter GetItDone.org)
'Een feest der herkenning. De mannen van Hyves hebben mijn geloof in 'work hard, play hard' alleen maar versterkt. In één ruk uitgelezen.' MICHIEL MOL (Lost Boys, Force India f1)
In 2004 richtte Raymond Spanjar samen met Floris Rost van Tonningen en Koen Kam de sociale netwerksite Hyves op (vergelijkbaar met de Amerikaanse sites MySpace en Facebook). In de jaren die volgden, groeide Hyves uit tot de populairste website van Nederland met meer dan elf miljoen (voornamelijk Nederlandse) leden. Hyves-oprichter Raymond Spanjar vertelt in dit boek alles over deze successtory. Over het avontuurlijke begin en hoe het zich ontwikkelde, de problemen die ze tegenkwamen, hoe ze groeiden en bloeiden, uitbreidden met diensten als een marktplaatsfunctie, Hyves Games, reclame, het betaalsysteem Hyves Afrekenen, mobiele applicaties en een ontmoetingsplaats met oud-klasgenoten, over de dreigende opmars van Facebook en Twitter, hoe ze van bijzonder mainstream werden en hoe Hyves uiteindelijk verkocht werd aan de Telegraaf. Een met vaart en humor geschreven, avontuurlijk ondernemersverhaal dat ook een leuk kijkje achter de Hyves-schermen biedt, met vele anekdotes, citaten van ontvangen mailtjes, Hyves berichten en krabbels, etc. Achterin een katern kleurenfoto's. Voer voor aanstormende jonge ondernemers en sociale media experts maar ook leuk voor sociale netwerkgebruikers om te lezen.