MarktPlaza

Princess Flybridge 48

127x bekeken
5 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

super mooie boot voor nog vele fijne vaaruren
Nu net voorzien van een geheel nieuw teakdek in de achterkuip, en gangborden en voordeck plus zwemplateau. Toch is de vraagprijs vrijwel ongewijzigd gebleven. Profiteer nu en bel ons voor een afspraak. Deze Princess van de Princess Yachts werf is wel het grote succes nummer en door vele ook gezien als een van de mooiste uit de diepe V klasse. Na het grote verkoop succes over de gehele wereld blijft het een van de grootste hits van het bedrijf.
Ooit is David King samen met 2 vrienden in 1965 in een gehuurde schuur begonnen in de Newport straat in Plymouth met hun eerste V vorm Project 31 genaamd. Echt een geweldig mooi schip in die en nu nog in deze tijd. In de jaren 90 kwam de eerste high speed kruiser ontworpen door Bernard Olesinski. De diepe V romp bleek een super succes en is heden ten dagen vaak na gebouwd door de concurrentie. Met de toen ingebouwde Volvos van 270 pk per stuk werden al snelheden van 30 knots gehaald. Vanaf die dagen is de naam Bernard Olesinski verbonden met de diepe V vorm. Voor 2001 hete de werf nog Marine Projects en sinds 2008 is het overgenomen door L Capital. Vanaf die dagen zijn er de Princess 100ft verkocht. Dit is toch wel een fijn verhaal om te weten waar deze Princess 48 Flybridge vandaan komt. In 2015 was David King nog steeds betrokken bij de werf.
Natuurlijk is dit een ruim motorjacht met vele mogelijkheden en een bijzonder groot vaargebied. In Nederland draaien alle bruggen en sluizen 6 maanden of langer en de diepte is in geen enkele haven een probleem. Het schip leent zich uitstekend voor permanente bewoning of een vakantie buitenom. De Princess 48 kunt u alle dagen bezichtigen als u even belt met de jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers Pieter Pepping. Bel of mail 0653345219 of vinkeveen@wwy.nl
Algemeen
Rompvorm: V bodem vorm
Roer: dubbele stalen grootbladsroeren
Besturing: hydraulich met dubbele stuurstand plus elektrische gashendels met klik en waarschuwingslicht
Ramen: Aluminium ramen afgewerkt met RVS en prachtig gepolijst chroom en de ruiten zijn licht getint
Waterverplaatsing: 18000 kg
Doorvaarthoogte normaal: 4.25 m
Bouwnummer: gebouwd in drie werven namelijk Devonport, Plympton and Lee Mill
Overig: De ramen zijn zo gebouwd dat je rondom een geweldig panorama hebt. Door het tintje kijk je gemakkelijker naar buiten dan naar binnen. Dit geeft een rustige uitstraling. Zeer compleet interieur met meerdere extra's. Het is een gezellig schip met warme kleuren en fijn aanvoelende materialen. Afgewerkt met ronde hoeken en goed houvast. Opvallend veel verborgen en handige opberg mogelijkheden. De ruime U vormige keuken is van alle gemakken voorzien en ook hier veel opbergmogelijkheden. Veel daglicht is er in de boot aanwezig en zo ook veel ventilatie mogelijkheden. De toiletten zijn super groot en alles is schoon en fris en elektrisch voorzien van daglicht en veel ventilatie. Mooie grote spiegels geven een extra ruimte effect. Alle verlichting is goed duidelijk bedienbaar en luxe verwerkt in de plafonds. Het vloertapijt is strak en schoon.
Accommodatie
Materiaal, kleuren: meest is polyester en afgewerkt met rvs de kleuren noem ik aarde kleuren varierend van zand beige en ecru en aziz jaguar
Gordijnen: witte frisse gordijnen met mooi weg verzonken gordijnrails in het plafond.
Verblijfsruimtes: eerst het grote ruime achterdek met brede en lange achterbank een terras op het water en er kan nog een eettafel bij. Dan de entree naar de salon met banken en kuipstoelen en dan de keuken met kitchinette en dan de aan elke weerzijde logeercabines en dan de voorcabine en eigenaarscabine met natte ruimtes zoals toilet en douche
Hutten: meerdere cabines aanwezig
Slaapplaatsen: 6 vaste slaapplaatsen maar er zijn nog meerdere plaatsen daarnaast beschikbaar en of volt om te bouwen
Stahoogte: meeste hoogte is 210 cm
TV: er is een gaaf Beamer scherm plus beamer aanwezig, dus je eigen homemovie theater
Kooktoestel & brandstof: alles dubbel aanwezig dus zowel 2 pits op gas als op elektra van het merk Rosieres
Overig: Er zijn geen tot nagenoeg geen schades op deze boot aanwezig. Het vrijboord is pas gepoetst en binnen hebben de ramen geen enkele waterschade. Ook zaken zoals de bridge-trap of zwemplateau zien er keurig uit. De ramenkozijnen zijn schoon en onbeschadigd en niet geraakt door verf of een coating en zien er nieuw uit.
Motor, electra, water
Vermogen: twee maal 430 pk
Aantal identieke motoren: 2
Bouwjaar: 1993
Draaiuren: 1600
Brandstoftank aantal: 2 maal 900 liter
Koeling: intern en extern
Voortstuwing: dubbele vaste schroefassen
Trimflaps: hydraulische elektrisch bediend
Verbruik: vanaf 1100 toeren ongeveer 15 liter/ uur per motor
Meetinstrumenten: compleet dubbel aanwezig alles van Autohelm
Voltage: alle spanningen dus 12 volt en 24 volt en 230 volt
Bedieningspaneel: compleet en vol
Dynamo: dubbel aanwezig op de motoren
Watersysteem: Hydrofoor met gelijkmatige water stroom pomp.
Warm water: Boiler 80 liter dus onbeperkt douchen
Watertank & materiaal: 2 maal 400 schoon Aluminium deze kunnen beter tegen de zuren in drinkwater.
Walstroom: aanwezig
Serienummer: aanwezig
Voltmeter: aanwezig
Toerenteller: aanwezig
Watertankmeter: aanwezig
Brandstoftankmeter: aanwezig
Oliedrukmeter: aanwezig
Temperatuurmeter: aanwezig
Overig: Deze motoren worden in bijna zowel alle Engelse Princess motorjachten en de Fairline motorjachten en als in de vergelijkbare Hollandse Neptunus jachten geplaats. Dat deze snelle motorjachten deze motoren hebben zegt het helemaal.
Zowel de TAMD 71 als de TAMD 72 worden verwerkt in boten vanuit de USA south Calafornia tot Engeland en tot en met in Australie.
Er zijn altijd discussies maar voor mij geld dat meest verkocht een groot compliment is. Volvo's kunnen koud roken maar als je de haven uit bent zie niets meer. Of te wel warme motoren geven geen tot nagenoeg geen rook.
Tuigage
Aantal masten: polyester Radarbeugel deels RVS en deels demonteerbaar
Overig: Op de Radarbeugel staan diverse zender en onvangst instrumenten en er is een mogelijkheid om dat te demonteren.
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: VDO
Overig: Alles is compleet en functioneerd zeer goed
Uitrusting
Ankerlier: aanwezig elektrisch
Stootwillen, lijnen: aanwezig
Buitenkussens: aanwezig
Dekzeil(en): aanwezig
Zwemtrap: aanwezig gemaakt van RVS
Zwemplatform: aanwezig met teakhout belegd
Zeerailing: aanwezig
Bijboot: onderhandelbaar
Bijboot buitenboordmotor: onderhandelbaar
Davits: aanwezig
Overig: super mooie boot voor nog vele fijne vaaruren
Veiligheid
Reddingsvesten: aanwezig
Gasbun met afvoer: aanwezig
Extra gegevens:
Merk: Princess Flybridge
Bouwjaar: 1993
Ligplaats: Urk (NL)
Lengte: 14.99 meter
Breedte: 4.4 meter
Diepgang: 1.2 meter
Conditie: Gebruikt
Opties:
Rompmateriaal: Polyester
Rompvorm: V-bodem
Kielvorm: vaste kielvorm
Aantal slaapplaatsen: 6
Aantal hutten: meerdere cabines aanwezig
Doorvaarthoogte: 4.3
Merk motor: Volvo
Brandstof: Diesel
Vermogen: twee maal 430 pk
Tank: 2 l
Boegschroef: aanwezig
Hekschroef: aanwezig
Maximum snelheid: 22
Lenspomop: aanwezig
Toilet(ten): true
Geluidsinstallatie: aanwezig
Koelkast: aanwezig
Vriezer: aanwezig
Verwarming: aanwezig
Navigatieverlichting: aanwezig
Dieptemeter: aanwezig
Marifoon: aanwezig
GPS: aanwezig
Radar: aanwezig
Acculader: aanwezig
Omvormer: aanwezig
Anker: aanwezig
Buiskap: aanwezig