MarktPlaza

My Creativity Reader - A critique of creative industries

7x bekeken
12 dagen geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Levering
Ophalen of verzenden
Verzendkosten
€ 3,65

Omschrijving

Paperback, uitgave 2007, 272 blz. Engelstalig. Boek is in goede staat. Verzendkosten (3,65 euro) zijn voor de koper. [Z1]

The MyCreativity Reader is a collection of critical research into the creative industries. The material develops out of the MyCreativity Convention on International Creative Industries Research held in Amsterdam, November 2006. This two-day conference sought to bring the trends and tendencies around the creative industries into critical question.The ‘creative industries’ concept was initiated by the UK Blair government in 1997 to revitalise de-industrialised urban zones. Gathering momentum after being celebrated in Richard Florida’s best-seller The Creative Class (2002), the concept mobilised around the world as the zeitgeist of creative entrepreneurs and policy-makers.Despite the euphoria surrounding the creative industries, there has been very little critical research that pays attention to local and national variations, working conditions, the impact of restrictive intellectual property regimes and questions of economic sustainability. The reader presents academic research alongside activist reports that aim to dismantle the buzz-machine.Contributors: BAVO (Gideon Boie and Matthias Pauwels), Danny Butt, Alex Foti, David Hesmondhalgh, Brian Holmes, Michael Keane, Aphra Kerr, Geert Lovink, Toby Miller, Monika Mokre and Elisabeth Mayerhofer, Max Nathan, Sebastian Olma, Marion von Osten, Merijn Oudenampsen, Matteo Pasquinelli, Andrew Ross, Ned Rossiter, Joost Smiers, Christoph Spehr, Annelys de Vet.

De MyCreativity Reader is een verzameling kritisch onderzoek naar de creatieve industrie. Het materiaal komt voort uit de MyCreativity Convention on International Creative Industries Research, gehouden in Amsterdam, november 2006. Deze tweedaagse conferentie had tot doel de trends en tendensen rond de creatieve industrie kritisch ter discussie te stellen. Het concept 'creatieve industrie' werd geïnitieerd door de De Britse Blair-regering in 1997 om gedeïndustrialiseerde stedelijke gebieden nieuw leven in te blazen. Het kreeg momentum nadat het werd geprezen in Richard Florida's bestseller The Creative Class (2002), het concept dat over de hele wereld werd gemobiliseerd als de tijdgeest van creatieve ondernemers en beleidsmakers. Ondanks de euforie rond de creatieve industrie is er zeer weinig kritisch onderzoek gedaan dat aandacht besteedt aan lokale en nationale verschillen, arbeidsomstandigheden, de impact van restrictieve regimes op het gebied van intellectuele eigendom en kwesties van economische duurzaamheid. De reader presenteert academisch onderzoek naast activistische rapporten die tot doel hebben de buzz-machine te ontmantelen.

Verzending:
Verzending zal plaatsvinden van dinsdag tot en met zaterdag.

Combinatievoordeel:
- Soms passen 2 ‘normale’ boeken of meerdere kleine boekjes in één envelop. U betaalt dan slechts 3,65/4,20 euro verzendkosten. Informeer even of dit in uw geval mogelijk is.
- Passen de boeken niet meer in één envelop (pakketpost), dan zijn de verzendkosten 6,45 euro bezorging thuis of 5,45 euro ophalen bij een DHL-servicepoint bij u in de buurt. (Voor deze tarieven kunt u een pakket samenstellen van max. 10 kg met een pakketafmeting van 80x50x35 cm.)

Verzendkosten/combinatievoordeel België:
- De verzendkosten voor een brievenbuspakje bedragen 9 euro. U betaalt dit tarief ook als meerdere boeken in één envelop passen.
- Passen de boeken niet meer in één envelop (pakketpost), dan zijn de verzendkosten 10 euro bezorging thuis of 9,50 euro ophalen bij een DPD-pickup parcelshop bij u in de buurt. (Voor deze tarieven kunt u een pakket samenstellen van max. 1 kg met een pakketafmeting van 100x50x50 cm).

Kijk ook eens naar mijn andere advertenties

P.S. In het belang van beide partijen (koper/verkoper) worden al mijn boeken als brievenbuspakje met track & trace verzonden. Op deze manier kunnen er geen misverstanden ontstaan aangaande het versturen als wel het ontvangen van de zending.