MarktPlaza

Laura Ettema - Portals

78x bekeken
4 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

handboek voor het plannen en ontwerpen van de bedrijfsportal

148 pagina's

'Portals - Handboek voor het plannen en ontwerpen van de bedrijfsportal!' gaat in op de ontwerpprincipes van bedrijfsportals. De insteek van het boek is zeer concreet. Naast een uitgebreide uiteenzetting van de voordelen en achtergronden van portals, wordt de lezer meegevoerd aan de hand van een bewezen stappenplan. Het doorlopen van de tien stappen biedt de garantie voor een volledig en goed doordacht portalontwerp. Door middels van illustraties wordt een en ander zichtbaar en duidelijk. Aansprekende bedrijven, zoals NS, HEMA en KLM, vertellen hoe zij al gebruik maakten van de genoemde ontwerpprincipes.

Het boek richt zich op het organiseren en ontwerpen van een portal. De auteurs hebben circa twintig pagina's nodig om uit te leggen wat zij onder 'portal' verstaan: een website waar producten of diensten met elkaar vergeleken kunnen worden, of een website waar artikelen verzameld zijn rondom een bepaald onderwerp. De aanduiding 'portal' lijkt echter ook samengevat te kunnen worden als 'informatie en communicatie'. De auteurs bespreken de strategie, de aanpak en het businessplan; dat doen zij met veel voorbeelden van websites en illustraties. Volgens de flaptekst zou dit geen technisch boek zijn; echter, dat klopt niet geheel. Het werk is juist nogal technisch geschreven, wel toegankelijk maar toch een 'van stap tot stap-boek'. Op bladzijde 103 wordt geadviseerd van de portal-page een homepage te maken. En dus is de cirkel rond en vormt het boek niet zoveel meer dan de meeste boeken over dit thema: een boek over het 'bouwen' (ontwerpen) van een website.