MarktPlaza

Jeroen Geelhoed - Plezier & Prestatie

117x bekeken
5 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

172 pagina's

het managementprincipe voor organisaties

Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Maar een eenzijdige focus op oppervlakkige fun is verwoestend voor tevreden klanten en goede resultaten. Dat hebben we na de internethype ook kunnen constateren.
Plezier & prestatie laat managers zien hoe plezier in het werk en het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, ook in slechte tijden. Centraal staat een concept dat door de auteurs pleziermanagement wordt genoemd: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.
Het doel van dit boek is dan ook managers te overtuigen, inzicht te geven en te inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle mensgerichte organisaties, waarbij het gat tussen potentie en performance van de mensen in de organisatie gedicht wordt.
'Gebruikmakend van Nederlandse voorbeelden en cases maakt het boek duidelijk, dat het managen van dienstverlenende organisaties begint bij de meest essentiele P van de marketing mix: People. Aangezien geldt we are all in services is dit boek niet alleen een absolute must voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.' - Prof. dr. Martin Wetzels, TU Eindhoven
'Het resultaat - op het gebied van klanten, medewerkers en financien - wordt voor 20% bepaald door structuren en voor 80% door de cultuur. Pleziermanagement richt zich op deze cultuur. Dit management betekent hard werken. Pleziermanagement is vertrouwen geven aan je medewerkers. Motiveer en faciliteer de talenten en motivatie van je eigen mensen.' - Adri Dorresteijn, algemeen directeur, Rabobank Maashorst
'Inspirerend, helder en structurerend. Deze begrippen kenmerken de wijze waarop de auteurs de essentiele en functionele dimensies van betekenisgeving in organisaties theoretisch en praktisch een plaats geven.' - Prof. dr. Paul Verweel, Universiteit Utrecht

Adviezen voor managers om tevreden en loyale medewerkers en klanten te krijgen, dat volgens de 'waarde-winst-keten' theorie weer tot betere en duurzame financiele prestaties leidt, aldus de auteurs. Ze geven aan hoe en met welke middelen het management het plezier in het werk kan vergroten. Daarbij benadrukken ze dat alleen 'fun' tijdens het werk verwoestend is voor goede financiele resultaten en de tevredenheid van de klant. Verder geven ze aan met welke instrumenten het management kan bepalen waar het optimum kan liggen tussen werkplezier, tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten. Een en ander wordt uitgelegd aan de hand van de vijf B's (Betekenis geven, Besturen, Beleven, Bekrachtigen en Beoordelen). Op het eind van elk hoofdstuk staan enkele vragen over de betreffende leerstof. Een vlot lezend boek met diverse cases (onder andere AMEV, KCC en Rabobank) dat met name bedoeld is voor managers in de dienstverlenende sector, maar ook voor anderen inspirerend en structurerend kan werken. HBO -niveau.