MarktPlaza

J.R. Notenbomer - Internet Als Marketinginstrument

121x bekeken
1 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Levering
Ophalen of verzenden

Omschrijving

J.R. Notenbomer  - Internet Als Marketinginstrument

BCZ

theorie en toepassingen voor uw onderneming

De ontwikkeling van Internet verloopt stormachtig. Vele ondernemingen krijgen het gevoel nu een plaats te moeten veroveren in de virtuele wereld. De investeringen lijken gering, de mogelijkheden onbegrensd. Als er eenmaal een website is gerealiseerd, rijst de vraag: wat nu? Welke plaats krijgt Internet in het marketingplan? De neiging is groot vanuit de technologische mogelijkheden te redeneren terwijl juist de wensen en behoeften van de klant centraal moeten staan. Een onderneming moet nadenken over de functie en doelstellingen van de website, over de vraag hoe je bezoekers trekt en behoudt, hoe je de website up-to-date houdt en hoe je de respons afhandelt. De eerste stappen zijn gezet, het leerproces begint.

Internet is een van de voortekenen van de nieuwe manier van zakendoen, waarbij personalisatie, interactie en networking vooropstaan en geografische grenzen verdwijnen. In Internet als marketinginstrument belichten de auteurs zowel de theorie als de praktijk van dit nieuwe fenomeen en geven zij Internet een plaats binnen de marketingtheorie. Het boek biedt inzicht in de achtergronden van de virtuele gemeenschap en de nieuwe manier van zakendoen. Er wordt uitvoerig ingegaan op de invloed van Internet op de overige instrumenten van de marketingmix. Veel aandacht wordt besteed aan organisatorische vraagstukken die de Internetmarketeer tegenkomt. Tot slot laten drie gevalsbeschrijvingen zien hoe ondernemingen als de ANWB, ING Bank International en Delta Lloyd gebruik maken van de veelzijdigheid van Internet.

Bespaar portokosten bekijk ook mijn andere advertenties