MarktPlaza

Honda Civic - 1.3 Hybrid automaat/stoelverwarming/cruise/zuinig✅

576x bekeken
4 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/65 R15
GVW: 1.720 kg
Afmetingen (LxBxH): 455 x 175 x 143 cm
Wielbasis: 264 cm
Acceleratie (0-100): 12,1 s
Topsnelheid: 185 km/u
Bekleding: Alcantara
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,6 l/100km (1 op 21,7)
Brandstofverbruik in de stad: 5,2 l/100km (1 op 19,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,3 l/100km (1 op 23,3)
CO2 uitstoot: 109 g/km
Motorrijtuigenbelasting: € 161 - 180 per kwartaal
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket (1)
Dit afleverpakket bevat: Huisgarantie
Ja, de Honda Civic beschikt over een automatische versnellingsbak, en wel een continu variabele. Schakelen doet deze Japanner dus niet en dat vraagt soms wat gewenning. Met een gedoseerde voet heb je echter in een mum van tijd de boel onder controle en kun je met pakweg 2000 toeren probleemloos uit de voeten in de bebouwde kom. Niet alleen de 95 pk sterke 1.3-liter benzinemotor zorgt voor de vooruitgang, ook helpt er een elektromotor mee – het is immers een hybride. Deze elektromotor levert 20 pk en verleent in veel gevallen assistentie. Daar merk je overigens vrij weinig van. Slechts op het instrumentarium kunnen we aan de digitale Assist-meter zien dat er samenspel is. Dit is vooral te zien bij het accelereren, wat de Civic overigens prima afgaat. Traag is de Civic zeker niet.
Eenmaal op de snelweg met de cruise control op het landelijk maximum kan de benzinemotor het werk alleen af en draait deze rustig zijn ronde. Volledig elektrisch rijden kan trouwens ook, hetzij beperkt. Tussen een snelheid van 15 tot 50 kilometer per uur is het mogelijk om zelfstandig op de elektromotor te rijden. Daarvoor moet je de gasvoet – eenmaal op snelheid - heel subtiel en beetje bij beetje liften. Op een gegeven moment zakt het brandstofverbruik van de boordcomputer naar 0, voel je een licht schokje en schiet de Assist-meter omhoog. In de praktijk zul je deze situatie maar weinig benutten, want de benzinemotor schuift vaak snel weer aan.
Wanneer er geremd moet worden zorgt de Civic Hybrid ervoor dat er geen remenergie verloren gaat. Deze energie wordt geregenereerd en dus teruggeleid naar de accu’s. Ook dat is te zien op het instrumentarium. Merkbaar is wel dat de Hybrid dat maar al te graag doet. Wie slechts lichtjes wilt vertragen – in files bijvoorbeeld - remt vaak toch net iets harder af dan je zou willen. Even wennen. En wanneer je (bijna) helemaal stilstaat schakelt de motor zich ongemerkt uit, om weer razendsnel aan te slaan zodra je de rem los laat.
De Civic Hybrid belooft bijna 1 op 22 te rijden.