MarktPlaza

Citroën E-Mehari - 30kWh automaat/uniek/hip/4%bijtelling/nieuwstaat

607x bekeken
4 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Aandrijving: Voorwielaandrijving
GVW: 1.745 kg
Wielbasis: 243 cm
Topsnelheid: 110 km/u
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 3
Motorrijtuigenbelasting: geen
## Aanvullende opties en accessoires
- Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
- Kunstlederen bekleding
- Lichtmetalen velgen 15"
- Metallic lak
- Oplaadmogelijkheid
- Stuur verstelbaar
Superleuke Citroën E-Mehari. Deze Citroën is 100% elektrisch en kan opgeladen worden aan een laadpaal maar ook op het 'gewone' stopcontact thuis of op het werkadres. Het cabriolet dak is op veel verschillende manieren te openen en het interieur is waterbestendig! Voorzien van o.a. airconditioning, lichtmetalen velgen.
De E-MEHARI is een knipoog naar de legendarische Méhari uit 1968, maar dan één die in het huidige tijdsbeeld past: een 100% elektrische, leuke en modern ontworpen 4-zits cabrio.
Trendy, simpel, verfrissend, een tikkeltje anarchistisch... allemaal kwalificaties die de E-Mehari van CITROËN perfect beschrijven.
De e-Méhari is wederom een uiterst eenvoudige "kunststof kuip", waarvan het dak en zelfs de zijruiten in een paar handelingen zijn te verwijderen of te plaatsen. Ook de details maken duidelijk dat alles om eenvoud draait, van de deurhendels in groeven in de deuren via de stoelen tot de open laadruimte. Onder die open laadruimte is overigens een afsluitbaar vak te vinden met een inhoud van honderd liter, zodat de auto toch veilig geparkeerd kan worden. Heel praktisch: zowel de "kuip" als de stoelen zijn eenvoudig met water afwasbaar.
Ondanks alle eenvoud is de zit achter het stuur prima. Het kleine sportstuur ligt heerlijk in de hand. En ondanks het ontbreken van zijruiten of een dak heeft de bestuurder een veilig en geborgen gevoel.
Het omgekeerde geldt voor de achterbank, die juist hoog "op" de auto staat en geen enkele geborgenheid biedt.
Het dashboard bestaat uit niet veel meer dan een reep kunststof onder de voorruit met daarin een beeldscherm waarop is af te lezen hoeveel energie resteert. Er is geen autoradio. Wel is de e-Méhari optioneel te voorzien van een Bluetooth-interface van Parrot, zodat de smartphone van de bestuurder dienst kan doen als bron van muziek. En in plaats van een versnellingshendel zijn er simpelweg knoppen voor vooruit, achteruit en neutraal.
Een cabriolet zorgt ervoor dat de inzittenden de omgeving niet alleen achter glas zien, maar ook horen, ruiken en in volle glorie meemaken. Daarbij geeft een cabriolet meer gevoel tussen bestuurder en mechaniek. Als een auto dan ook nog eens een eenvoudige, pure opzet heeft wordt dat gevoel nog eens flink versterkt.
De directe besturing, die voelt alsof er helemaal geen bekrachtiging aanwezig is, doet ook een duit in het zakje. Het onderstel geeft precies door aan de bestuurder wat er gaande is onder de voorwielen, maar vlakt daarbij de extremen uit om te voorkomen dat het rijden te vermoeiend wordt. Ook in licht terrein voelt de e-Méhari zich dankzij het mooie gebalanceerde onderstel best thuis. De oer-Méhari was bedoeld als "strandauto" en in die omgeving voelt de opvolger zich ook goed thuis.
de e-Méhari bewijst dat voor rijplezier geen brullende verbrandingsmotor nodig is. Ook een elektromotor maakt geluid en geeft een mechanisch gevoel. Al na luttele minuten rijden geeft de e-Méhari daarom minstens zoveel rijplezier als een spartaanse, open sportwagen. Het is zelfs niet overdreven te stellen dat dit de leukste elektrische auto is van dit moment.
Bovendien levert iedere elektromotor zijn vermogen direct, terwijl een verbrandingsmotor eerst op toeren moet komen om te presteren. Ondanks zijn bescheiden vermogen van 67 pk / 140 Nm is de e-Méhari daarom buitengewoon levendig. En omdat het in feite een "kunststof kuip" betreft, voelt de e-Méhari veel sneller dan hij is. De topsnelheid bedraagt 110 km/u, over de sprint naar 100 km/u doet Citroën geen uitspraken. Alleen de acceleratie van 0 naar 50 km/u wordt genoemd en die wordt in 6.4 seconden geklaard.
De 30 kWh lithium-metaal-polymeer batterij is goed voor 100 km buiten de stad en 200 km binnen de stad