Chrysler Crossfire - 3.2 V6 met G-power compressor 300PK
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Modelreeks: nov 2003 - dec 2004
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Koppel: 310 Nm
GVW: 1.665 kg
Afmetingen (LxBxH): 406 x 177 x 130 cm
Wielbasis: 240 cm
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 250 km/u
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,1 l/100km (1 op 9,9)
Brandstofverbruik in de stad: 14,3 l/100km (1 op 7,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,7 l/100km (1 op 13,0)
CO2 uitstoot: 240 g/km
Emissieklasse: Euro4
Motorrijtuigenbelasting: € 181 - 203 per kwartaal
## Aanvullende opties en accessoires
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Armsteun voor
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Electronic Brake Distribution
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Lederen interieur
- Lederen stuurwiel
- Metaalkleur
- Mistlampen voor
- Sportonderstel
- Stuur verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd
Deze unieke Chrysler Crossfire 3.2 V6 automaat met compressor (300 pk – 400 Nm) is afkomstig van een échte autoliefhebber !
Bouwjaar 2004 – kleur antracietgrijs – interieur in de kleur steenrood leder.
De Chrysler Crossfire is gebaseerd op de Mercedes SLK en is niet in de USA geproduceerd, maar bij Karmann in Osnabrück (D). Dit heeft geresulteerd in een goed gebouwde en betrouwbare auto. Dit model was alleen leverbaar met de 3.2-V6 van de Mercedes SLK motor. Er was ook een SRT-6 leverbaar met compressor (gebaseerd op de SLK 32 AMG) met meer dan 100 pk extra, maar dan wel met een overgrote maatspoiler achter op de het kofferdeksel ( in de volksmond betiteld als taartschep). De motor van deze Crossfire is voorzien van en radiaalcompressor van G-Power (ASA T3-313 met K05 koppeling) en heeft iets meer dan 300 pk, G-Power heeft ongeveer 50 SLK’s en Crossfire’s van een dergelijke compressor voorzien ( er moet hierdoor wel benzine met een hoger octaangehalte getankt worden). Het rijden is een waarlijk genot; onderin valt de G-power nog wel mee, maar hoe meer toeren, hoe meer vermogen, totdat hij bij 5000-6000 rpm “explodeert” (en met een dot tussengas overschakelt). Voor compressoren van G-Power, zie www.g-power.com
Deze auto is van 2004 tot 2007 in bezit geweest van één Duitse architecte en vanaf 23 mei 2007 van één Nederlandse eigenaar. Volledig navolgbare km-stand en onderhoudshistorie. Jaarlijks onderhoud bij Mercedes van 2007 tot 2010; daarna bij Chrysler. Op deze auto is niets bespaard en alle facturen zijn beschikbaar. De compressor (kost nieuw € 7.250,-!!) en is in augustus 2011 ingebouwd bij een km-stand van 93.000 km. Licht optische tuning met diffusors achter en een RVS uitlaatsierstuk dat de “vouw” in de daklijn, motorkap, achterklap en interieur benadrukt. Daarnaast een schakelbare by-pass uitlaat van Guerilla Exhausts. Originele onbeschadigde Chrysler 7-spaaks velgen (18”voor en 19”achter – om de achterwiel aandrijving te benadrukken). Verder set winterbanden op lichtmetaal. Verlichte instaplijsten. Geen verlaagd onderstel. Interieur als nieuw. Buitenzijde als nieuw,. Te koop van een échte autoliefhebber wegens overcompleet. Altijd binnen overnacht en gestald. Niet rokers auto. Originele en unieke auto; hiervan is geen tweede, zowel niet qua motorisering als qua algehele staat. Nog vele jaren onbezorgd rijplezier !