BMW 3-serie - 320si 170PK BOMVOL / TOPSTAAT LEDER/NAVI/XENON ✔️
Kenmerken
- Conditie
- Niet van toepassing
- Levering
- Niet van toepassing
Omschrijving
BMW 3-serie 320si 170PK BOMVOL / TOPSTAAT! LEDER/NAVI/XENON ✔️
- Kenteken: NL902H
- APK tot: 06-12-2020
- Tellerstand: 207340 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 2007
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: grijs
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 1997 cc
- Aantal cilinders: 4
- Motorcode: N45 B20 A
- Vermogen: 127 kW
- Ledig gewicht: 1325 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- Verbruik: 8.9 l/100 km
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Motorrijtuigenbelasting: € 159 - 179 per kwartaal
Exterieur
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dimlichten automatisch en regensensor
- Elektrisch glazen schuifdak
- Getint warmtewerend glas
- Lichtmetalen velgen 18"
- Metaalkleur
- Park Distance Control
- Parkeersensor voor en achter
- Sportonderstel
- Sportvelgen
- Warmtewerende voorruit
- Xenon koplampen
Infotainment
- Audio-navigatie full map
- Audioinstallatie met CD-speler
- Autotelefoon voorbereiding
- Navigatiesysteem
- Navigatiesysteem full map
- Radio-CD/MP3 speler
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Airco
- Airco (automatisch)
- Aluminium interieur afwerking
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Boordcomputer
- Cruise control
- Elektrische ramen voor en achter
- Lederen bekleding
- Lederen interieur
- Lederen stuurwiel
- Middenarmsteun voor
- Regensensor
- Sportstoelen
- Sportstuur
- Stuur verstelbaar
- Stuurbekrachtiging
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Overige
- Anti Blokkeer Systeem
- Anti doorSlip Regeling
- Bestuurdersairbag
- Dubbele airbag
- ESP
- Elektronisch Stabiliteits Programma
- Hoofd airbag(s) achter
- Hoofd airbag(s) voor
- Hoofd airbag(s) voor en achter
- M Aerodynamica
- Mistlampen voor
- Passagiersairbag
- Zij airbag(s) voor
Veiligheid
- Alarm klasse 3
- Bandenspanningscontrolesysteem
Speciale uitvoering E90 met hoogtoerige 170PK motor, liefhebbersauto in topconditie ✔️
Als huisraad meegenomen uit het buitenland en altijd met liefde bereden en onderhouden.
Eind 2005 introduceerde BMW in een oplage van 2.600 stuks de 320si als homologatie-auto voor de FIA World Touring Car Championship raceauto van Andy Priaulx. Vooral motorisch heeft BMW kosten noch moeite gespaard om met iets speciaals te komen, al ging dat niet altijd goed. Tussen maart en september 2006 is de 320si bij BMW in München tussen alle andere 3 Series van de E90-serie gebouwd. Deze speciale editie was alleen in Europa leverbaar als sedan met een handgeschakelde zesbak.
Buiten het M Sport-pakket met dikkere bumpers en sideskirts heeft de 320si 18-inch lichtmetalen wielen met het BMW Motorsport-logo. Kenners weten dat het hier om ‘styling 216’ gaat en dat de velgen op de vooras 8-inch en op de achteras 8,5-inch breed zijn. Om de voorwielen ligt rubber in de maat 225/40 R18, achter is de auto geschoeid met maatje 255/35 R18. Een verlaagd M Sport-onderstel maakt het plaatje compleet. Ten opzichte van een reguliere 3 Serie met M Sport-pakket is het interieur niet aangepast. Ook in de 320si vinden we fantastisch zittende sportstoelen met alcantara bekleding, een sportstuur, een korte schakelpook en aluminium dashboardlijsten.
Het belangrijkste stuk techniek ligt voorin de 320si. De 2,0 liter grote N45B20S-motor levert 23 pk meer dan een standaard 320i. De 173 pk’s komen vrij bij een hoge 7.000 toeren per minuut. Het maximum koppel is met 200 Nm gelijk gebleven en wordt bereikt bij 4.250 toeren per minuut. Aan deze cijfers is al te zien dat deze krachtcentrale houdt van toeren maken. Niet voor niets grijpt de begrenzer pas in bij 7.300 toeren per minuut. Met een topsnelheid van 225 kilometer per uur kan de 1.325 kilo zware 320si aardig meekomen op de Autobahn. Een sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 8,1 seconden is misschien niet waanzinnig snel, maar je hoeft je geen stakker te voelen. Snel inhalen betekent terugschakelen omdat de motor onder in de toeren niet veel kracht heeft. Van 80 tot 120 kilometer per uur in de vierde versnelling lukt volgens BMW in 7,7 seconden. Met een officieel gemeten verbruik van 8,9 liter per 100 kilometer zul je bij een normale rijstijl niet snel leeglopen op de brandstofkosten.
De zestienkleps DOHC-motor (dubbele bovenliggende nokkenassen) van de 320si werd met de hand gebouwd in BMW’s Hams Hall-fabriek nabij Birmingham. Ten opzichte van de gewone 320i-motor werd de boring van de cilinders met één millimeter vergroot tot 85 millimeter en de slag van de zuigers met twee millimeter verlengd tot 88 millimeter. Daarnaast is de volledig variabele klepbediening (Valvetronic) overboord gezet ten behoeve van een conventioneel systeem met een gasklep waardoor de gasrespons directer is. Zowel de inlaat- als uitlaatnokkenas is variabel (Doppel-Vanos), veel onderdelen (waaronder de drijfstangen) zijn versterkt, de cilinderkop is van koolstofvezel en BMW gebruikt speciale bougies. Voor een goede warmtehuishouding is de grotere radiateur van de zescilinders gebruikt.
Het Duitse AutoBild testte in 2006 de 320si en was onder de indruk. Zoals bij elke 3 Serie is de wegligging voortreffelijk. De auto is door de uitgekiende gewichtsverdeling, de 18-inch wielen en het M Sport-onderstel in snel genomen bochten heel neutraal, maar desondanks blijft er nog genoeg comfort over. De 320si heeft ten opzichte van de 320i niet alleen voor, maar ook achter geventileerde remschijven en de motor heeft door het gebruik van een normale gasklep een zeer goede gasrespons. De zesbak met kortere eindoverbrenging schakelt vol gevoel en de besturing is heerlijk direct. In Nederland is de 320si nauwelijks te vinden maar www.auto-noom.nl heeft er een voor een zéér aantrekkelijke prijs!
WWW.AUTO-NOOM.NL
Alle auto's zijn rijklaar en hebben een langlopende of nieuwe APK!
Alleen op afspraak geopend!
Alle advertenties zijn actueel en met zorg gemaakt en wij controleren dagelijks of de voorraad scherp geprijsd is, heeft U aanvullende vragen of wilt U de prijs bespreken dan belt U 0615611229.
Reservering van een voertuig is enkel mogelijk gedurende de reistijd of na een aanbetaling.
Auto-noom: Úw adres voor dealerkwaliteit occasions!
U vindt mij direct aan de A58 en dichbij de A17 en Designer Outlet Rosada, 7 dagen per week geopend op afspraak, volop gratis parkeergelegenheid, en altijd lekkere koffie!
Inruil van alles op wielen is mogelijk, dit mogen dus zowel auto's, brommers, scooters, motoren, campers of caravans zijn!
Dit betreft een rijklaarprijs, zónder bijkomende kosten!
Auto-noom: Úw adres voor dealerkwaliteit occasions!
U vindt mij direct aan het station van Roosendaal, zowel per auto als met openbaar vervoer gemakkelijk te bereiken dus. 7 dagen per week geopend op afspraak, volop gratis parkeergelegenheid, en altijd lekkere koffie!
Inruil van alles op wielen is mogelijk, dit mogen dus zowel auto's, brommers, scooters, motoren, campers of caravans zijn!
Auto-noom
Jan Frederik Vlekkestraat 272
4705AJ Roosendaal
0615611229
info@auto-noom.nl
www.auto-noom.nl/