MarktPlaza

Beoordeel dit

94x bekeken
3 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Levering
Ophalen

Omschrijving

Beoordeel dit
Auteur: Chip Kidd
Nederlands
Hardcover met wikkelomslag, randjes geschonden en ezelsoortje binnenkant flap
2016
125 pagina's
13x19 cm

Eerste indrukken zijn alles. Zij bepalen of iets eruit springt, of we iets kopen en hoe we met iets omgaan. Dat geldt in het bijzonder voor design. Design is overal om ons heen en geeft vorm aan onze wereld op een manier die ons meestal ontgaat, tenzij je zelf een designer bent, zoals boekontwerper Chip Kidd. Hij weet maar al te goed hoe vaak en snel wij oordelen op basis van een eerste indruk. In dit boek behandelt hij de twee technieken die ontwerpers gebruiken om direct te communiceren: duidelijkheid en mysterie. Tevens legt hij uit wanneer, waarom en hoe deze technieken werken. Kidd laat je door zijn ogen kijken naar het goede, het slechte, het briljante en het absurde. Hij onthult de geheimen achter het design van kranten tot smartphones, van snoepwikkels tot logo's. Beoordeel dit is een liefdesverklaring van een designer aan 'zijn' New York, met oog voor verborgen schoonheid. Je kunt Kidds wijsheden bovendien aanwenden om zelf een betere indruk te maken op collega's of klanten.