MarktPlaza

Seth Godin - Gehaktballen Met Slagroom (Hardcover/Gebonden)

142x bekeken
8 jaar geleden geplaatst

Kenmerken

Conditie
Niet van toepassing
Levering
Niet van toepassing

Omschrijving

Hoe Nieuwe Merketing Jouw Business Verandert

231 pagina's

‘Geef mij ook wat Nieuwe Marketing. Ik wil blogs, e-mail, YouTube-video’s, een Myspace-pagina, Google AdWords... Het maakt niet uit, zolang het maar nieuw is.’

WACHT! Slagroom is lekker. Het is de finishing touch. Maar op gehaktballen... Gadver!

Nu traditionele marketing steeds meer terrein verliest, lijken de nieuwe marketinginstrumenten als blogs en widgets onweerstaanbaar. Maar ze werken niet voor saaie merken (‘gehaktballen’) die geen mond-tot-mondreclame genereren

Gehaktballen met slagroom is jouw gids voor de veertien trends die geen marketeer mag missen. Het legt uit wat het belang is van het creëren van verhalen rond producten, wat je moet doen aan consumenten die steeds sneller afgeleid zijn, en waarom vijfduizend mensen die geïnteresseerd zijn in jouw boodschap veel interessanter zijn dan vijf miljoen mensen die er niet op zitten te wachten

En de winnaars zijn niet alleen de start-ups van geflipte studenten die nooit een echte baan hebben gehad. Er zijn genoeg voorbeelden van gevestigde bedrijven die zich briljant hebben aanpast.

Seth Godin weet dat het niet makkelijk is om jouw product, marketing en interne organisatie op een lijn te krijgen, maar hij overtuigt je dat het meer dan de moeite waard zal zijn.

Jarenlang voldeed de 'oude' marketing, maar de internetmogelijkheden hebben geleid tot veertien nieuw trends op marketinggebied. Een voorwaarde is wel dat het toegepast wordt op aansprekende, modern merken die gemakkelijk mond-tot-mondreclame opwekken. Marketing was voorheen vooral zenden. De moderne consument wil echter dat er naar hem geluisterd wordt. Met de titel drukt de auteur uit dat je traditionele goede producten niet met moderne e-marketingformules kunt promoten. De producten en diensten moeten dus aangepast worden, geinnoveerd. Daarna kan een leverancier aan de slag met e-mailcommunicatie, blogs, web-bronnen, webcommercials, AdWords, internetverkoopsites, iTunes en andere moderne mogelijkheden. En zelfs als een bedrijf deze mogelijkheden gebruikt, maar dat niet consistent doet, mislukt de aanpak. De auteur is auteur van vele bestsellers over marketing in Amerika en heeft veel ervaring met het gebruik van informatietechnologie in de marketing. Zijn nieuwe boek biedt een compacte behandeling van de veertien web-trends en een serie casestudies over e-marketingmogelijkheden en de eisen die deze stellen aan het product.