1 ervaringen met aw_469022

Ook feedback geven?
  • 1 2 3 4 5
    Door frephi
    dinsdag 29 maart 2016
    Dit bedrijf verkocht aan ons een Xsara Picasso en verzekerde ons dat hij technisch in orde was. Zij lieten de auto APK keuren voordat we hem meenamen. Bij de keuring werd er een band afgekeurd en zou vervangen zijn en er werd olielekkage geconstateerd. Er werd ons verzekerd dat dat een kwestie was van nieuwe pakkingen aanbrengen in het carter en dat dat niet veel werk en kosten zouden zijn. Met de Picasso naar huis gereden, auto reed prettig. Ik ben al meer dan 20 jaar gewend aan het comfort van Citroën BX en Xantia, dus op dat punt flink verwend en verpest. So far so good. Maar bij mijn eigen onderhoudsbedrijf kwam in een uurtje naar boven dat er een band op de auto zat die niet door de APK zou komen en dat de andere banden ook al aardig versleten waren. De olielekkage kwam door een versleten krukaskeering. Dat betekent dat de versnellingsbak open moet en gezien de leeftijd en aantal kilometers die de wagen heeft gelopen, was te verwachten dat ook de koppeling onderhanden genomen zou moeten worden. Verder bleken ook de remvoeringen, achterremschijven en voeringen van de veringen voor versleten en zou op korte termijn verholpen moeten worden. We wisten dat de distributieriem aan vervanging toe was, maar dit alles bij elkaar zouden de kosten, om de wagen weer echt voldoende rijvaardig te krijgen, meer zijn dan de auto waard is en wat wij ervoor betaald hebben. Ik besef dat je bij een occasion van beneden de €2500,- niet kunt verwachten dat je een tiptop wagen koopt, maar een bedrijf, die weet dat ze een klant hebben met een niet al te ruime beurs, had er beter aan gedaan om ons hier niet mee weg te laten gaan. Als een ander bedrijf binnen een uur achterhaald wat er aan een wagen mankeert, dan hadden zij dat ook kunnen weten. Dat zij dan zelf zo een auto opkopen, roept vragen op over hun expertise. En wat is er bij die APK keuring gebeurd die De Hoek heeft uit laten voeren?